| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک استاد دانشگاه شیراز خبرداد:


انتشار سه عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی

عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز نگارش دو کتاب «فلسفه جامعه‌شناسی» و «منطق تحقیقات علوم انسانی» را به پایان برد و به زودی نیز ترجمه کتاب «روش‌شناسی تحقیق در حوزه مدیریت» به کوشش وی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه؛ محمدتقی ایمان عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز از تالیف کتابی با عنوان «فلسفه جامعه‌شناسی» خبر داد و گفت: این کتاب که در دو مجلد تدوین شده مشتمل بر مبانی فلسفی جامعه‌شناسی است و نگارش آن حدود یک سال و نیم به طول انجامیده است. 

وی افزود: در این کتاب بر اساس یک بازه تاریخی نظریه‌های جامعه‌شناسی افرادی چون مارکس، دورکیم و… نیز بررسی شده و قرار است که از سوی انتشارات حوزه و دانشگاه منتشر شود.

ایمان از نگارش کتاب دیگری با عنوان «منطق تحقیقات علوم انسانی» خبر داد و افزود: در این کتاب نیز فلسفه و منطق تحقیقات علوم انسانی و روش‌شناسی آن بررسی و تلاش شده تا این موضوع که چه مبانی فلسفی و منطقی در تحقیقات علوم انسانی وجود دارد و چه عناصری روی آن تاثیرگذار است، تحلیل شود.

به گفته ایمان، کتاب «منطق تحقیقات علوم انسانی» قرار است توسط انتشارات سمت منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

این استاد دانشگاه در پایان از اتمام ترجمه کتاب «روش‌شناسی تحقیق در حوزه مدیریت» خبر داد و گفت: نسخه انگلیسی این کتاب توسط جان کر و همکارش نوشته شده و این کتاب با هدف بررسی بنیان متدولوژی تحقیق در حوزه مدیریت از سوی انتشارات دانشگاه شیراز برای ترم تحصیلی آینده منتشر می‌شود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

کد خبر : 14180
تاريخ ثبت خبر : 1 دی 1394
ساعت بارگزاری خبر : 12:31
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)