| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


انتشار «درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه‌های اسلامی»

کتاب «درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه های اسلامی» در موضوع اخلاق همسایگی و مسؤلیت های اخلاقی و رفتاری همسایگان نوشته علی ملکوتی نیا توسط انتشارات دارالحدیث به تازگی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه های اسلامی» در موضوع اخلاق همسایگی و مسؤلیت های اخلاقی و رفتاری همسایگان نوشته علی ملکوتی نیا توسط انتشارات دارالحدیث به تازگی روانه بازار کتاب  شد.

کتاب اخلاق همسایگی سه بخش دارد که عبارتند از بخش یکم: اخلاق همسایگی: اهمیت و اصول بنیادین  

 بخش دوم: مسؤلیتهای اخلاقی و رفتاری همسایگان                                        

بخش سوم: اخلاق همسایگی در زندگی شهری: ابعاد، مشکلات، مسائل و راهکارها در ابتدای کتاب آمده است: اخلاق همسایگی یکی از مهم ترین موضوعات روزآمدی است که در دنیای معاصر باید بدان توجه شود و با عنایت به تفاوت محسوس در سبک زندگی شهر نشینی معاصر بازنگری در آن با حفظ اصول اخلاقی بر گرفته از معارف اسلامی اجتناب ناپذیر است.

در اثر پیش روی سعی شده است اقتضائات و الزامات به سبک زندگی معاصرمغفول نباشد. این کتاب تلاشی هرچند ناکافی ولی مطلوب و درخور تأمل درموضوع اخلاق همسایگی است.

انتشار این محصول از دو جهت مایه شادمانی و سرور است: از یک سو انتشار یک کتاب که به منزله به بار نشستن تلاش محقق اثر است،واز سوی دیگر،بالندگی و رشد صاحب اثر که هر دو به موازات هم انجام گرفتند و زمینه مباهات دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث و نیز موسسه دارالحدیث را فراهم آوردند.  

کتاب پیش رو نخست در قالب پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد از سوی نویسنده محترم آن که از دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث بود،به راهنمایی صاحب این قلم تدوین و دفاع شد:

ولی به دلیل اهمیت موضوع و قرار داشتن  در برنامه گروه اخلاق عملی و کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی،مقررشد پس از باز نویسی و اصلاح کاستی ها،تحت اشراف گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه یاد شده،در قالب یک کتاب منتشر شود.از این رو، باردیگر به محقق طرح سپرده شد تا پس از بازبینی محتوایی و ساختاری و نیز باز نویسی مجدد زیر نظر ناظر علمی تکمیل شده و به شکل کتاب تدوین و عرضه شود.

 گفتنی است، چاپ اول کتاب «درآمدی بر اخلاق همسایگی بر اساس آموزه های اسلامی» نوشته علی ملکوتی نیا زیر نظر محمد تقی سبحانی نیا مدیر گروه اخلاق عملی کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث، توسط انتشارات دارالحدیث با شمارگان ۵۰۰ نسخه جلد نرم در ۲۶۸ صفحه و قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به تازگی منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب و دیگر آثار مؤسسه دارالحدیث می توانند به دفتر مرکزی به نشانی قم، میدان شهداء، خیابان معلم، پلاک ۱۲۵ تلفن:۳۷۷۴۰۵۲۳-۰۲۵  و نمایشگاه فروشگاه شماره((۲)) (قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف،پلاک ۲۹)تلفن:۳۷۸۴۲۳۰۹-۰۲۵  /37842310-025 و فروشگاه شماره «3» (شهر ری، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام درب شرقی۷) تلفن:۵۵۹۵۲۸۸۶۲-۰۲۱ و فروشگاه شماره «4» (شهر ری، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام درب جنوبی) تلفن:۵۱۲۲۴۴۹۳-۰۲۱ و فروشگاه شماره«5» (شهر ری، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بازار قدیم) تلفن:۵۵۹۳۰۹۹۹-۰۲۱  پلاک۱/۱۹ مراجعه کنند.

پایان پیام/

کد خبر : 67981
تاريخ ثبت خبر : 26 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:27
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)