| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار «جنگ اقتصادی، تبیین دینی ـ تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی»

کتاب «جنگ اقتصادی، تبیین دینی ـ تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» به قلم مجتبی حسنی و علیرضا تاجه بند و به همت انتشارات سدید منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «جنگ اقتصادی، تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» به قلم مجتبی حسنی و علیرضا تاجه بند و به همت انتشارات سدید منتشر شد.


از مهم‌ترین عرصه‌هایی که از ابتدا مورد تهاجم دشمن بوده و امروزه نیز مهم‌ترین میدانی است که دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برگزیده، عرصه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب از آن به «جنگ تمام عیار اقتصادی» تعبیر کرده‌اند.
استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، در این میدان از تمام ابزاری که می‌توانسته‌، استفاده کرده‌ است.

با تکیه بر مقدمه مذکور، نشر سدید بر آن شده است تا با تألیف کتاب «جنگ اقتصادی؛ تبیین دینی و تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» حرکتی علمی در زمینه ترسیم ابعاد این مهم و ارائه‌ی الگویی مناسب برای مقابله با آن انجام دهد.

اهمیت این مسئله و گستردگی ابعاد آن، ضرورت شناخت ماهیت پیچیده پدیده «جنگ اقتصادی» و برخورد آگاهانه و مدبرانه با آن را بیش از پیش اثبات می‌نماید.
البته نوع نگاه به ماهیت این پدیده تبعا دارای تفاوت‌هایی با نگاه مرسوم است که رهبر معظم انقلاب آن را چنین تبیین نموده‌اند: «دولت، مسئولان، سیاسیون، دیپلمات‌ها و مردم باید تحرکات و رفتارهای پیچیده غرب و آمریکا را با نگاه واقع‌بینانه و در چارچوب رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام تحلیل کنند، زیرا در غیر این‌صورت در تمایز میان تاکتیک‌ها و راهبردهای طرف مقابل و حتی شناخت دشمن دچار اشتباه خواهیم شد.»

کتاب «جنگ اقتصادی ، تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» در چهار فصل، به ترسیم و تبیین علمی ابعاد این مهم و ارائه راهکار و الگویی مناسب در جهت مقابله با آن و در نهایت نیل به اهداف انقلاب اسلامی می‌پردازد؛

در فصل اول با عنوان در جستجوی حقیقت به موضوع دشمن شناسی و مصادیق و مشخصات آن پرداخته و شیوه‌های مقابله با دشمنان بررسی می‌گردد.

در فصل بعد به ویژگی‌های جریان باطل از سویی، مانند تاریخ تمدن غربی از رنسانس تا دوران مدرن و مبانی و اهداف شاخصه‌هاتی غرب و جریان حق از سوی دیگر می‌پردازد.

در فصل سوم موضوع جنگ اقتصادی به طور اختصاصی و انواع ابزار آن از ابزار نرم مانند رسانه‌ها و مراکز علمی گرفته تا ابزار سخت و نیمه سخت مانند اقدامات نظامی و محاصره اقتصادی(تحریم) تشریح و از طرفی عوامل داخلی تشدید اثرات اقدامات خارجی دشمنان مانند مشکلات و نارسایی‌های کشور و فرهنگ و سبک زندگی نادرست اقتصادی عنوان می‌شود.

در فصل انتهایی نیز راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه‌های مختلف از واقعیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور تا نقاط ضعف اقتصادی دشمن برای مقابله با اقدامات اقتصادی آسیب‌زننده معرفی می‌شود.
کتاب «جنگ اقتصادی، تبیین دینی- تمدنی دشمن‌شناسی اقتصادی» در ۲۶۴صفحهو با قیمت ۱۷هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 64610
تاريخ ثبت خبر : 21 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 13:34
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)