| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


امنیت سیاسی افراد و مرجع آن در فقه امامیه

مقوله امنیت و به ویژه امنیت سیاسی، در همه جوامع امروزی به عنوان یکی از مولفه های اصلی حقوق بنیادین افراد مورد توجه قرار می گیرد و ماهیتی حقوق بشری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در مقاله «امنیت سیاسی افراد و مرجع آن در فقه امامیه» که به قلم نجف لکزایی، حسین رحمت الهی، محمدجواد ارسطا و هادی حاجی زاده نگاشته شده است.

مقوله امنیت و به ویژه امنیت سیاسی، در همه جوامع امروزی به عنوان یکی از مولفه های اصلی حقوق بنیادین افراد مورد توجه قرار می گیرد و ماهیتی حقوق بشری به خود گرفته است. نوشتار حاضر با توجه به این اهمیت، در صدد بازنشنی مقوله امنیت سیاسی و مهم ترین رکن آن ذیل عنوان «مرجع امنیت» در آموزه های فقه سیاسی شیعه است.

این مقاله ضمن تبیین اجمالی محل بحث در مطالعات  امنیتی، معیارها و ضوابطی به منظور تشخیص مرجع امنیت  سیاسی با عناوین «حق به کارگیری و ابزار هر عقیده سیاسی»، «حق بر انتخاب شدن برای مناصب سیاسی» و «حق بر انتخاب مقامات و کارگزاران نظام سیاسی»، احصا و مورد بررسی قرارگرفته اند و در گام بعد، به بررسی مهم ترین موضوع در فقه امامیه، به منظور بازشناسی «مرجع امنیت سیاسی» پرداخته شده است.

در ادامه فایل pdf مقاله از اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 39695
تاريخ ثبت خبر : 4 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:57
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)