| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدهادی همایون:


«اقتصاد مقاومتی» پایه‌ تحقق تمدن نوین اسلامی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)‌ گفت: همان‌ طور که به تحول جدی در علوم نیاز داریم و در حوزه فناوری باید تحولات جدی مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی اتفاق افتد، یکی از پایه‌های بسیار مهم هر تمدنی ازجمله تمدن نوین اسلامی، موضوع اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، محمد هادی همایون عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)‌ با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای دهه مهدویت مبنی بر «مهدویت؛ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: موضوع مهدویت نه به عنوان صرف یک اعتقاد کلامی یا معتقد بودن به یک واقعه‌ای که هیچ معنایی غیر از وقوع خودش نداشته باشد، بلکه به عنوان یک اتفاقی که فعلاً با محدودیت واژه‌هایی که داریم می‌توان آن را یک اتفاق تمدنی تلقی کرد.

وی اظهار داشت: در واقع با ظهور و حکومت بعد از ظهور و حتی می‌توان گفت اتفاقاتی که در نگاه ما قبل از ظهور حضرت حجت(عج) رخ می‌دهد یک جهت دارد و آن هم همان جهتی است که ما نام آن را تمدن نوین اسلامی گذاشته‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)‌ ابراز داشت: مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی ابتدا از جانب امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری طراحی شده است؛ اینکه ما چند مرحله را طی کرده‌ایم، چگونه آن را پشت سر گذاشته‌ایم، حضرت امام(ره) سه مرحله در نظر می‌گیرد، ازجمله تثبیت حکومت در جمهوری اسلامی ایران، تسری این الگو به کشورهای اسلامی و سپس به همه جهان.

همایون ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در مدل مشهور انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند که به نظر ایشان و به نظر تمام تحلیل‌گران اکنون ما در مرحله تثبیت دولت اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: هم در مرحله دولت اسلامی و هم در مرحله استقرار جامعه اسلامی، موضوع نحوه مصرف، سبک زندگی و موضوع اقتصاد مقاومتی که امروز برای ما مسئله مهمی است، مطرح می‌شود. درواقع هم دولت اسلامی ما باید بتواند الگوی متفاوتی از الگوهای موجود جهان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ارائه دهد و همین‌که این اقتصاد مقاومتی باید بتواند زندگی مردم خود را نشان دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)‌ خاطرنشان کرد: بنابراین یک طرف موضوع اقتصاد مقاومتی، دولت و در طرف مقابل مردم به صورت بسیار جدی حضور دارند؛ دولت می‌تواند سازوکار بودجه و گردش کارش را و قوانین و سیاست‌ها را به این سو سوق داده و بسیج و تجهیز کند و بتواند یک اقتصاد مقاومتی کاملاً کارآمد را به نمایش گذارد و هم مردم باید سهم خودشان را در این موضوع کاملاً ایفا کنند.

همایون گفت: اقتصاد مقاومتی برای ما یک اقدام تمدنی و تمدن‌ساز تلقی می‌شود. ما برای اینکه این تمدن مستقر شود، همان‌طور که به تحول جدی در علوم نیاز داریم و همان‌طور که در حوزه فناوری باید تحولات جدی مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی اتفاق افتد، یکی از پایه‌های بسیار مهم هر تمدنی ازجمله تمدن نوین اسلامی که پیش روی ما قرار دارد، موضوع اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 45991
تاريخ ثبت خبر : 16 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:57
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)