| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


اقتصاد دانش بنیان به ایستگاه دوم رسید

دانش بنیان یک نسخه اقتصادی نیست که بشود برای کشوری و در دوره ای تجویزش کرد؛ نمی شود اقتصاد را تا حد دانش بنیان ارتقا داد اما به آموزش و فرهنگ و اجتماع دست نزد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه؛ دومین شماره از ماهنامه آموزشی، علمی خبری، تحلیلی اقتصاد دانش بنیان، ویژه دی ماه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به چاپ رسید.

 

در این شماره از نشریه، سرفصل هایی همچون دانش بنیان ضرورت است نه انتخاب، لزوم پیشبرد دانش بنیان در همه عرصه ها، نقطه وصل آفرینان و سرمایه گذاران، جایزه مصطفی (ص) باید از نوبل هم فراتر برود، به نام معاونت و به کام کارآفرینان، آیین نامه ارتقا و اقتصاد دانش بنیان، مروری بر تجربه تدوین برنامه توسعه محصولات دانش بنیان، باز تولید ثروت از طریق دارایی های فرهنگی و راندن میان صفر و یک ها، به چشم می خورد.

 

urbe_19756.jpg

 

پله پله تا افق ها روشن، ایران؛ فرصت ها و تهدیدها، زیست فناوری علم ثروت آفرین، درباره کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی»، چراغ سبز وزارت نفت به شرکت های دانش بنیان و انواع و نحوه ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر مطالبی است که در این ماهنامه به رشته تحریر درآمده است.

 

در بخشی از مقاله سید رضا علوی با عنوان «لزوم پیشبرد دانش بنیان در همه عرصه ها» می خوانیم:« دانش بنیان یک نسخه اقتصادی نیست که بشود برای کشوری و در دوره ای تجویزش کرد. نمی شود اقتصاد را تا حد دانش بنیان ارتقا داد اما به آموزش و فرهنگ و اجتماع دست نزد. دانش بنیان یک امر عمومی و فراگیر است و باید در همه عرصه ها اتفاق بیفتد. اقتصاد دانش بنیان مدیریت دانش بنیان می خواهد و ایضا سبک زندگی دانش بنیان نیاز دارد. دگیر عرصه های کشور نیز باید دانش بنیان اداره شود. اگر این اتفاق ها بیفتد آن گاه تولید کالای دانش بنیان هم شدنی است در غیر این صورت کالای دانش بنیان هم چیزی است در حد بقیه کالاهی تولید شده ».

 

دومین شماره از ماهنامه آموزشی، علمی خبری، تحلیلی اقتصاد دانش بنیان، در ۱۳۰ صفحه، با مدیر مسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی به چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 16039
تاريخ ثبت خبر : 27 دی 1394
ساعت بارگزاری خبر : 14:57
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)