| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدرضا نصوری:


اقتصاد بدون ربا و عبادت بدون ریا مختصات دولت زمینه‌ساز ظهور است

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت گفت: اگر جامعه ما بنا دارد به سمت جامعه امام زمانی حرکت کند، باید معنویت و عدالت در تمام برنامه های کشور ساری و جاری باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه دولت چگونه می تواند زمینه ساز ظهور و ترویج فرهنگ انتظار در کشور باشد، اظهار کرد: روح حاکمیت و جریان مهدویت بر پایه ارتقای معنویت و عدالت در کشور است و اگر جامعه ما بنا دارد به سمت جامعه امام زمانی حرکت کند، باید معنویت و عدالت در تمام برنامه های کشور ساری و جاری باشد.

 

وی با بیان اینکه کارگزاران کشور باید ارزیابی کنند، عمل و برنامه های آنان چه میزان معنویت را ارتقاء می دهد، تصریح کرد: نگاه توحیدمحوری، توجه به بندگی انتظاراتی است که اگر انجام نگیرد، در مسیر آرمان های امام زمان (عج) گامی برداشته نشده است.

 

نصوری ادامه داد: اقتصاد بدون ربا، عبادات بدون ریا، برخورداری از نگاه امنیتی و … از ویژگی های حکومت مهدوی است و کارگزاران باید بدانند، معنویت گرایی تنها در ذکر و مناجات خلاصه نمی شود.

 

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه قانونگذاران نیز باید در تدوین و تصویب قوانین توجه کنند که قوانین چه میزان با زندگی توحیدی منافات دارد و یا زمینه ساز ظهور است، گفت: مولفه دوم حکومت مهدوی عدالت است که در رفتار، مصوبات، میزان حقوق و حتی کارت زدن کارمندان برای حضور در محل کار باید بروز و ظهور داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: کارگزاران دولت باید ارزیابی کنند، رفتارشان با خانواده، جامعه و ارباب رجوع چه میزان با عدالت سنخیت دارد و در این زمینه ها باید نگاه استراتژیک داشت و برنامه ریزی ها و راهبردهای کشور را براساس معنویت و عدالت قرار داد که در این صورت به زمینه سازی برای ظهور نزدیک می شویم.

 

نصوری با بیان اینکه خصوصیت و صفت کارگزاران حکومت مهدوی شایستگی و کفایت است، تاکید کرد: اگر دولتمرد یا کارگزار کشور به این باور رسید که صلاحیت و شایستگی حضور در این منصب را دارد، باید ادامه دهد اما اگر فاقد آن بود باید کنار رود.

 

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: بلندهمتی، قاطعیت، پشتکار، شجاعت، پرهیز از خشم و غضب، برخورداری از حسن خُلق، ایجاد فضای امن و شناخت حلال و حرام از دیگر ویژگی های کارگزاران مهدوی است و این موارد با استفاده از تربیت، آداب زندگی و … در افراد پدید می آید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولتمردان باید به این خصوصیات توجه کنند زیرا این موارد همان دغدغه های پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و امام زمان (عج) است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 28754
تاريخ ثبت خبر : 7 شهریور 1395
ساعت بارگزاری خبر : 16:11
برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)