| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


اعلام برنامه همایش‌های نیم‌روزه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی

با همکاری 15 مرکز دانشگاهی، حوزوی و تحقیقاتی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با محوریت کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره از دوم تا نهم اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، برنامه همایش‌های نیم‌روزه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با محوریت کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره که از دوم تا نهم اسفندماه در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود، اعلام شد.

جزییات برگزاری همایش‌های نیم روزه این هفته علمی به این شرح آمده است:

کمیسیون سیر تکوین تمدن نوین اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کرسی ترویجی «مسئله نظم در حرکت تمدنی جهان اسلام» را با ارائه دکتر رسول نوروزی و نقد حجت الاسلام دکتر بابایی در تاریخ دو اسفندماه از ساعت ۱۲۹ برگزار می کند.

کمیسیون چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نشست «چیستی تمدن نوین اسلامی» را با ارائه حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی، دوم اسفندماه از ساعت ۱۲۱۰ برپا می کند.

کمیسیون مطالعات تمدن و تمدن شناسی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کرسی ترویجی «نظریه محبت و تمدن نوین اسلامی» را با ارائه دکتر جلالی و داوری حجت الاسلام دکتر رضائی تهرانی و نقد دکتر امامی و دکتر واسعی در روز سوم اسفندماه از ساعت ۱۱:۳۰۸ برپا می کند.

کمیسیون ظرفیت‌های موجود برای تمدن سازی نوین اسلامی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نشست علمی «نقش جهان بینی در تکنولوژی و مظاهر تمدنی»)امکان و امتناع تصرف در تکنولوژی غرب) را با ارائه استاد مهدی مشگی و نقد حجت الاسلام دکتر مصباح، روز پنج اسفندماه از ساعت ۱۸۲۱ برگزار می‌کند.

کمیسیون آینده نگاری نمدن نوین اسلامی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره( نشست تخصصی «بررسی امکان و امتناع تمدن سازی» را با حضور حدود ۱۵ نفر از اساتید، پنج اسفندماه از ساعت ۱۲۹ برگزار می کند.

کمیسیون آینده نگاری نمدن نوین اسلامی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، کرسی ترویجی «عصبیت رسانه‌ای: گذار از رسانه دولت‌محور به رسانه تمدنی» را با سخنرانی محمد بابایی و نقد دکتر قاسمی و دکتر نوازنی را هفتم اسفندماه از ساعت ۱۲۱۰ برگزار می کند.

کرسی ترویجی «بازتعریف مفاهیم تمدن اسلامی» در دانشگاه شیراز با سخنرانی دکتر شکرالله خاکرند و نقد دکتر معصومه دهقان، هفتم اسفندماه از ساعت۱۰۸ برگزار می شود.

کرسی ترویجی «تأثیر جغرافیای فرهنگی حوزه‌های تمدنی برمولفه‌های تمدن اسلامی» در دانشگاه شیراز با سخنرانی دکتر معصومه دهقان و نقد دکتر شکرالله خاکرند، هفتم اسفندماه از ساعت۱۲۱۰ برگزار می شود.

کمیسیون سیر تکوین تمدن نوین اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مراسم رونمایی از کتاب «درآمدی بر مسائل تمدنی جمهوری اسلامی ایران» را با سخنرانی آیت الله محسن قمی و آیت الله احمد مبلغی، هفتم اسفندماه  از ساعت ۱۲۹ برپا می کند.

کمیسیون سیر تکوین تمدن نوین اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سمینار نیم روزه «حرکت تمدنی جمهوری اسلامی و مناسبات بین الملل» را با سخنرانی آقایان بابایی و بهمنی و رهدار و محمدی، روز هفتم اسفندماه از ساعت ۱۸-۱۴ برگزار می کند.

کمیسیون سیر تکوین در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سمینار نیم روزه «حرکت تمدنی جمهوری اسلامی و توسعه و عدالت همراه» را با سخنرانی نوروزی و معینی پور، امیدی و مولایی در روز هشتم اسفندماه از ساعت ۱۲۸ برگزار می کند.

کمیسیون سیر تکوین درپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سمینار نیم روزه «حرکت تمدنی جمهوری اسلامی و نهادهای دانشی» را با سخنرانی آقایان جمالی و حیدری پور، روز هشتم اسفندماه از ساعت ۱۸-۱۴ برگزار می کند.

کمیسیون چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، کرسی ترویجی «چیستی طب اصیل اسلامی در تمدن نوین اسلامی» (رابطه تاریخ پزشکی با طب رایج) را با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رجب نژاد و نقد حجت الاسلام دکتر لیالی و دیگران در روز هشتم اسفندماه از ساعت ۱۲۹ برگزار می کند.

کمیسیون مبانی نظری  در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست «جایگاه خانواده آرمانی در تمدن نوین اسلامی» را با سخنرانی دکتر احمدی و نقد دکتر جهان پرور، روز هشتم اسفندماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ برگزار می کند.

کمیسیون مبانی نظری درپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست «معیارهای اساسی زندگی مطلوب در تمدن نوین اسلامی» را با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ذوعلم و نقد حجت الاسلام دکتر محرمی، روز هشتم اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ برگزار می کند.

کمیسیون سیر تکوین تمدن نوین اسلامی در موسسه آموزش عالی علامه مجلسی وابسته به دفتر تبلیغات (شعبه اصفهان)، کرسی «ترویجی چیستی رویکرد تمدنی» را با سخنرانی دکتر محمدرضا بهمنی و نقد حجت الاسلام دکتر محسن الویری را روز نهم اسفندماه از ساعت  1210 برپا می کند.

کمیسیون ظرفیت های موجود برای تمدن سازی نوین اسلامی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کرسی ترویجی «الهیات تمدنی از دیدگاه علامه  مصباح یزدی (زید عزه( و تبیین نتایج آن در تمدن‌سازی نوین اسلامی» را با سخنرانی حجت الاسلام دکتر مظاهری و نقد حجت الاسلام دکتر برهان، روز ۱۲ اسفندماه از ساعت ۱۸-۲۱ برگزار می کند.

انتهای پیام/

کد خبر : 62405
تاريخ ثبت خبر : 25 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:03
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)