| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یک کارشناس مذهبی:


استغفار از آداب ماه محرم است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از آداب ماه محرم این است که انسان در پایان ماه خود را محاسبه کند و استغفار از جمله این آداب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، جهل زدایی را از ابعاد محرم حسینی دانست و اظهار کرد: اباعبدالله(ع) مقابل جهل و بدعت آن روزگار ایستادند و ابعاد مختلف جامعه اسلامی در قیام سیدالشهدا(ع) مشهود بود.

وی با بیان اینکه از مسائل فرهنگی تا سیاسی و اجتماعی در گوشه گوشه صحنه کربلا نهفته است، یادآور شد: در مدینه در مقابل امام حسین(ع) مرجع سازی شده بود و افرادی به عنوان مراجع دینی مطرح بودند و گاه مردم در پرسیدن سوال فقهی و شرعی نیز سراغ حضرت را نمی گرفتند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فعالیت بیش ۳۰۰ مرکز شیعه شناسی در غرب و تقابل آن ها با سطوح مختلف جامعه شیعی گفت: دشمن امروز مقابل مسائل دینی و اعتقادی و درباره حوزه های علمیه و نیز مسائل جهان اسلام موضوعات مختلف را طراحی می کنند.

وی ادامه داد: آن روز طراحی خط مقابل اهل بیت(ع) بگونه ای بود که جامعه از اهل بیت (ع) و سیدالشهدا(ع) غفلت ورزید.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: امروز نیز باید مراقب باشیم در ابعاد مختلف دچار این جهل و گرفتاری نشویم و خط و جبهه حق را فراموش نکنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ابتدا باید معرفت خود را نسبت به جریان حق و اولیاء خدا افزایش دهیم. بنابراین شناخت ولی خدا، امام زمان و مکتب حق اسلام کمک می کند تا انسان مقابل جهل بایستد.

حجت الاسلام محمدی افزود: افرادی که با سیدالشهدا(ع) بیعت نکردند خود را مقدس نشان می دادند. اینان حتی با یزید هم بیعت نکردند و این سخنان امروز هم از سوی عده ای شنیده می شود.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: این افراد کارشان به جایی رسید که بعد از عاشورا با حجاج بن ثقفی بیعت کردند که در جنایت و کشتار در تاریخ معروف است.

حجت الاسلام محمدی گفت: این گونه نیست که کسی تصور کند می تواند با هیچ گروهی کار نداشته باشد؛ به یقین ما یا تحت ولایت خداوند یا تحت ولایت شیطان زندگی می کنیم و خط سومی در عالم وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما یا در جبهه حق اثرگذاری داریم و یا در جبهه باطل تأثیر می گذاریم؛ پس باید مراقبت کنیم جزء جبهه حق باشیم.

حجت الاسلام محمدی در خاتمه افزود: حضرت قبل از عاشورا یک شب مهلت گرفتند تا به دعا، استغفار و نماز بپردازند؛ یکی از آداب ماه محرم این است که انسان در پایان ماه خود را محاسبه کند و استغفار از آداب ماه محرم است.

انتهای پیام/

کد خبر : 76020
تاريخ ثبت خبر : 20 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:01
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)