| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فرزاد جهان بین اظهار کرد:


ارسال ۱۸۰ مقاله به همایش تمدن نوین اسلامی

مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش گفت: در پایان سررسید ارسال مقالات، 180 مقاله کامل از طریق فراخوان واصل شد که جهت انجام مراحل ارزیابی برای روسای محترم کمیسیونها ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی، فرزاد جهان بین دبیر دومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی درباره مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش گفت: در پایان سررسید ارسال مقالات، ۱۸۰ مقاله کامل از طریق فراخوان واصل شد که جهت انجام مراحل ارزیابی برای روسای محترم کمیسیون ها ارسال شده است.

محورهای همایش:

۱) معناشناسی تمدن نوین اسلامی

۲) سبک زندگی اسلامی

۳) دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی

۴) الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

۵) علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی

۶)  نظام سازی و نهادسازی و تمدن نوین اسلامی

۷) جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی

۸) الگوهای رقیب و تمدن نوین اسلامی

۹) تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی

۱۰) بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی

۱۱) نقش و جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی

امروز ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن ظلم و ستم یه جای عدالت و شفقت، منافع شخصی به جای منافع جمعی، تفرقه به جای اتحاد، استعمار و استثمار به جای کمک و دستگیری، جنگ افروزی به جای صلح طلبی، خشونت به جای مدارا و سبک زندگی مادی به جای سبک زندگی دینی و معنوی نشسته است. این در حالی است که ما یک میراث فرهنگی و تمدن غنی و بسیار ارزشمند برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) را در اختیار داریم که می‌تواند برای مسائل و مشکلات جهان امروز راه حل ارائه کند و این ظرفیت در جهان فعلی می تواند مبنایی برای پی ریزی تمدن نوین اسلامی است.

بر این اساس دانشگاه شاهد در نظر دارد همایش ملی  تمدن نوین اسلامی چیستی، چرایی و چگونگی را ۵ اسفند ماه سال جاری برگزار کند.

انتهای پیام/

کد خبر : 39447
تاريخ ثبت خبر : 2 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:56
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)