| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:


ارائه سه بسته حمایتی برای توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی

مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به منظور توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، سه پروژه حمایتی شامل ارائه برخی تسهیلات و حمایت های علمی و انتشاراتی را به افراد حقیقی یا حقوقی ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی طلیعه، مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و میزِ توسعه و توانمند‌سازی علوم اسلامی وابسته به قطب فکری فرهنگی بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی، سه پروژه حمایتی را جهت توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در دست اقدام دارند. 

بنابر این گزارش، طی این پروژه ها برخی تسهیلات و حمایت های تسهیلاتی، علمی و انتشاراتی به افراد حقیقی یا حقوقی حایز شرایط تعلق می گیرد. هدف از این حمایت ها گام برداشتن در مسیر رشد علوم اسلامی متناسب با نیازهای دنیای معاصر، نظام و جامعه اسلامی است. اشخاص حقیقی و حقوقی حایز شرایط می توانند در یکی از این سه طرح حمایتی مشارکت نمایند. طرح های حمایتی سه گانه به شرح زیر می باشند: 

۱٫ حمایت از گفتمان سازی مجلات و همایش های علمی در حوزه اولویت های راهبردی میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی: 

این پروژه درصدد گفتمان سازی در دو سطح مجلات و همایش ها با هدف توانمندسازی علوم اسلامی است. بسته حمایتی این پروژه به اشخاص حقیقی و حقوقی ای اعطاء می شود که در این مسیر گامی موثر بردارند. به عنوان نمونه مجلات علمی-ترویجی علوم اسلامی که یک شماره خود را به موضوعات مصوب برای این پروژه های حمایتی اختصاص دهند و یا همایش هایی که همه یا بخشی از فعالیت های خود را حول محور یکی از این موضوعات مصوب تعریف کنند می توانند از این بسته استفاده کنند.

۲٫ حمایت از مقالات علمی (مجلات پژوهشی و ترویجی) در حوزه اولویت های راهبردی میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی:

این پروژه در پی ارتقاء محتوای فاخر پژوهشی و راهبردی در حوزه علوم اسلامی است. جهت انجام این مهم پروژه از ظرفیت مقالات علمی و پژوهشی بهره می‌گیرد و می‌کوشد، ضمن جلب نظر اهل تحقیق و پژوهش به این عرصه خطیر و مهم، فضای مساعدی را برای تولید و ارایه بررسی‌های جدیدتر در موضوعات مصوب بگشاید؛ فضایی که به ارتقاء پژوهش‌های موجود در این حوزه مدد رساند و خود منشأ شکل‌گیری مجموعه‌ای از مقالات پژوهشی موثر در این حوزه شود. افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از تسهیلات موضوع این پروژه حمایتی بهره‌مند شوند.

۳. حمایت از پایان‌نامه‌های مقاطع تخصصی در حوزه اولویت‌های راهبردی میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی:

این پروژه در پی ارتقاء توان پایان‌نامه‌های مقاطع تخصصی در حوزه علوم اسلامی است. جهت انجام این مهم پروژه از ظرفیت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی (نظیر مراکز حوزوی و دانشگاهی ارایه دهنده مقاطع تکمیلی و تخصصی در علوم اسلامی) بهره می‌گیرد و می‌کوشد، امکان‌های پیش روی جامعه علمی کشور را در گسترش ادبیات تخصصی پایان‌نامه نویسی با عطف نظر به این عرصه خطیر ارتقاء ببخشد.

حمایت‌هایی که ذیل این سه پروژه ارایه می‌شود شامل مواردی نظیر اعطای تسهیلات مالی به مولفان و آفرینندگان محتوای فاخر و ارزشمند، ارائه بسته‌های تشویقی نظیر خریداری آثار و مشارکت در انتشار برای مجلات و تمهیدات پژوهشی هم چون ایجاد امکان جهت ارایه مباحث نوآمد در قالب کرسی‌های آزاداندیشی است. همچنین لازم به یادآوری است که بسته‌های حمایتی بر اساس شیوه‌نامه‌ای اجرایی که بدین منظور تهیه شده است عرضه می‌شود.

افراد حقیقی و حقوقی برخوردار از شرایط لازم می‌توانند جهت مشارکت در این طرح‌ها با مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارتباط برقرار و یا درخواست خود را به ایمیل info@isca.ac.ir  ارسال کنند. همچنین شماره ۰۲۵۳۷۷۴۴۱۵۱  جهت تماس با کارشناس مربوطه در مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/

کد خبر : 78527
تاريخ ثبت خبر : 21 آبان 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:19
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)