| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


الگوی مدیریت یکپارچه خدمات اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «ارائه الگوی مدیریت یکپارچه خدمات اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی» توسط فاطمه صیدی نگاشته و محمد زاهدی اصل، استاد راهنما و علی‌اکبر تاج‌مزینانی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی، بودند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «ارائه الگوی مدیریت یکپارچه خدمات اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی» توسط فاطمه صیدی نگاشته شده است.

محمد زاهدی اصل، استاد راهنما و علی‌اکبر تاج‌مزینانی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی بودند.

چکیده:

اجرای پژوهش راهی است که از قبل آن تلاش می‌شود عوامل موفقیت اجرای سیاست‌ها شناسایی و تقویت و عواملی که باعث عدم دستیابی به اهداف گردیده‌اند کشف‌شده و با ارائه راهکارهایی برطرف شوند تا بتوان خط‌مشی‌های آینده را با موفقیت بیشتری طراحی و اجرا نمود.
هدف تحقیق حاضر نیز ارائه الگوی مدیریت یکپارچه در جهت رفع نواقص و مشکلات مدیریتی موجود در حوزه آسیب‌های اجتماعی و نهایتا پیشنهاد یک سیستم مدیریتی مناسب برای این حوزه است.
برای دستیابی به این هدف ابتدا پیشینه پژوهشی موضوع موردتحقیق و کارهای انجام‌گرفته در این زمینه را در داخل و خارج کشور موردبررسی قراردادیم، سپس از طریق مطالعه اسنادی نظریات مدیریت یکپارچه و مدل‌های مدیریت یکپارچه خدمات اجتماعی در سایر کشورهای جهان، به چهارچوب مفهومی و اصول موردنیاز برای استقرار این الگوی مدیریتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دست‌یافتیم.
پس‌ازآن، در فصل تحلیل اطلاعات جهت شناسایی چالش‌های اجرایی موجود در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، با ۲۷ نفر از نخبگان علمی و مدیران سازمان‌های دولتی، عمومی و غیردولتی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مصاحبه نیمه ساخت‌یافته صورت گرفت، مصاحبه‌های انجام‌شده نیز به شیوه تحلیل محتوای مضمونی مورد تحلیل محتوا قرار گرفتند، که در این رابطه به شش مقوله اصلی رسیدیم : «عملکرد مدیریت آسیب‌های اجتماعی» ، «ساختار مدیریت آسیب‌های اجتماعی»، «زمینه‌های قانونی مدیریت یکپارچه آسیب‌ها»، «رویکردهای نظری»، «ظرفیت‌های استقرار مدیریت یکپارچه» ، «مشخصه‌های الگوی مدیریت یکپارچه».

سپس در بخش دوم ، برای شناخت خلاء‌ها و زمینه‌های قانونی برقراری سیستم مدیریت یکپارچه، اسناد بالادستی و عملیاتی سیزده سازمان مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی مورد تحلیل محتوا قرار گرفت که بر اساس آن به هفت مقوله کلی با عنوان «مدیریت یکپارچه شهری»، «مشارکت»، «توسعه همکاری‌ها»، «اصلاحات اداری»، «اجرا و ارائه خدمات»، «برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری»، «ارزیابی و نظارت» دست‌ یافتیم.

درنهایت، در مطابقت نتایج به‌ دست‌آمده از تحلیل محتوای قوانین و مصاحبه‌های انجامی با مبانی نظری مورد بررسی، در فصل پنجم به الگوی پیشنهادی تحقیق دست‌ یافتیم .
بر اساس این الگو، با بهره‌گیری از توانمندی‌های مدیریتی و منابع موجود در بخش دولتی و غیردولتی و همچنین ایجاد زمینه‌های قانونی لازم، می‌توان مدیریت خدمات اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را به‌ گونه‌ای مدیریت و سازمان‌دهی نمود که موجب تحقق اثربخش‌تر اهداف موردنظر در رابطه با پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این پایان‌نامه را اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 72349
تاريخ ثبت خبر : 30 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:29
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)