| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در دانشگاه شاهد؛


اختتامیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی فردا برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی تشریح کرد: اختتامیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، فردا چهارشنبه ۹ اسفندماه در دانشگاه شاهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابوطالبی، رئیس دبیرخانه علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی درباره جزئیات هفته تمدن گفت: مراسم افتتاحیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در روز چهارشنبه دوم اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی، حجت الاسلام رضا غلامی، موسی نجفی، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، فرزاد جهان بین، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، و جمعی دیگر از اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان که با طرح بحث های مفیدی در باب مراحل تمدن سازی در میان مسلمین، جایگاه علم و پیشرفت های علمی در تمدن نوین اسلامی، آینده پژوهی در تمدن اسلامی و جایگاه انسان تراز در تمدن نوین اسلامی، همراه بود، برگزار شد.
وی افزود: سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با محوریت کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره با همکاری ۱۵ مرکز دانشگاهی، حوزوی و تحقیقاتی برپا شد که در طول این هفته، همایش های نیم روزه در شهرهای تهران، قم، مشهد، قزوین، شیراز و اصفهان در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

ابوطالبی اشاره کرد: همچنین کرسی نظریه پردازی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  که در روز پنج شنبه برگزار شد و از آنجایی که این دوره متمرکز بر نقد و مناظره است، تعدادی کرسی ترویجی پیرامون موضوعات مختلف برپا شد که هر ارائه دهنده بحثی توسط دو ناقد، مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: در این هفته نیز مناظره ای تحت عنوان «نقش جهان بینی در ابزارهای تمدنی» بین دو صاحب نظر، مهدی مشگی و حجت الاسلام علی مصباح برگزار شد که بسیار پربار بود، زیرا این موضوع از مسائل مبتلابه جامعه امروز است.

وی در ادامه گفت: در سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، هم اندیشی تبادل نظر، نقد و گفتگو در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با موضوع «امکان تمدن سازی» برگزار شد که جمعی از اساتید در جلسه ای گفتگویی محور، موافقین و مخالفین به ارائه بحث پرداختند و به صورت صریح نظرات و نقدهایشان را نسبت به اصل تمدن نوین اسلامی در شرایط  کنونی، مطرح کردند.

وی افزود: در واقع، در این هفته علمی، ۶ کمیسیون علمی برگزار شد که هر کمیسیون را یکی از مراکز علمی برعهده داشت.

ابوطالبی تاکید کرد: اختتامیه هفته علمی تمدن، فردا چهارشنبه ۹ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن همایش های امام خمینی(ره) دانشگاه شاهد برگزار می شود.

رئیس دبیرخانه علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی تشریح کرد: در طی مراسم اختتامیه هفته تمدن، کمیسیون برتر از میان ۶ کمیسیون معرفی می شود و در ادامه نیز گزارش کمی و محتوایی راجع به کلیت بحث هفته ارائه می شود.

وی در انتها تصریح کرد: غایت برگزاری هفته تمدن، ترویج علمی گفتمان و گسترش محافل علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی در حوزه تمدن است. از آنجایی که در فضای دانشگاهی و حوزه علمیه به بحث های علوم انسانی اسلامی و تمدن نوین اسلامی کمتر توجه شده، هدف نهایی ورود نخبگان به بحث‌های تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 63350
تاريخ ثبت خبر : 8 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:31
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)