| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محمدرضا نصوری:


احیای عدالت و توحید مولفه‌های اثرگزار عصر مهدویت هستند

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: طبق روایات اکثر یاران امام زمان علیه السلام جوان هستند. جوان استقلال طلب و عدالت جو است و حضرت حجت (عج) نیز به دنبال احیای عدالت، توحید محوری و کرامت محوری انسان ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت درباره ارتباط «مهدویت و استکبار ستیزی» اظهار کرد: همچنان که در دعای ندبه می خوانیم «أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَهِ؟ أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ؟ أَیْنَ هادِمُ أَبْنِیَهِ الشِّرْکِ وَالنِّفاقِ؟ أَیْنَ مُبیدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَالْعِصْیانِ وَالطُّغْیانِ؟ أَیْنَ حاصِدُ فُرُوعِ الْغَیِّ وَالشِّقاقِ؟» بالطبع این ندبه خوانی ها نوعی تکلیف برای خود ما نیز به دنبال دارد و آن تکلیف این است که بسترهایی را آماده کنیم تا حد امکان روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با فساد و رویارویی با استکبار را در خود و دیگران در عصر غیبت تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: این تکلیف از آنجا متوجه ما می شود که باید بتوانیم زمینه های ظهور را فراهم کنیم. از طرفی یکی از اهداف و برنامه های حضرت حجت علیه السلام ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است ما امروز باید بتوانیم مصادیق ظلم، فساد و استکبار را شناسایی کرده و مبارزه با آن را تمرین کنیم تا در عصر ظهور و رویایی با ظلم جهانی بتوانیم کمک کار حضرت حجت(عج) باشیم.

حجت الاسلام نصوری در ادامه گفت: کار حضرت حجت علیه السلام یک کار جهانی است، نگاه نیز یک نگاه جهانی است از این رو، نیروهایی هم که تربیت می شوند باید نگاه جهانی داشته باشند.

وی در رابطه با ضرورت مسئله مبارزه با استکبار در جامعه منتظر تاکید کرد: امام مهدی(عج) به دنبال آن هستند که انسان ها را کرامت محور، فضیلت محور و اخلاق محور تربیت کنند و این هرگز با ظلم و ظلم پذیری یا قبول استکبار و … سازگاری  ندارد. بنابراین، ما باید زمینه مبارزه و ظلم ستیزی را در خودمان افزایش دهیم تا بتوانیم در برابر هجمه های مختلف، کمک حال امام زمان(عج) باشیم.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: جوان در طول تاریخ همواره ظلم ستیز و اسکتبارستیز بوده است. همچنان که قرآن کریم نسبت به آن اشاره دارد. حضرت ابراهیم علیه السلام در سن جوانی بود که در مقابل ظلم ایستاد، حضرت موسی علیه السلام جوان بود که با استکبار مقابله کرد، شخص نبی مکرم اسلام(ع) نیز در سن جوانی بود که پیمان «حلف الفضول» را بست و سبب این پیمان، مقابله با ظالمان و دفاع و حمایت از مظلومان بود.

وی تاکید کرد: این روحیه در جوانان وجود دارد؛ یعنی جوان همچنان که نگاه زیبایی فهمی دارد، نوفهم است، زیبایی را دوست دارد و قرآن نیز جوانان را دارای احسن تقویم می داند، روحیه استکبارستیزی و عدالت جویی نیز در جوان موج می زند. این نوع روحیه و توجه نسبت ظلم ستیزی و مقابله با ظلم را در حد اعلای آن می توان در جوان دید و به سبب همین روحیه است که جوانان به کمک حضرت حجت (عج) می شتابند.

کارشناس مباحث مهدوی ادامه داد: طبق روایات اکثر یاران امام زمان علیه السلام جوان هستند. جوان استقلال طلب و عدالت جو است و حضرت حجت علیه السلام نیز به دنبال احیای عدالت، توحید محوری و کرامت محوری انسان ها هستند و این مواردی است که جوان آنها را دوست دارد و جذب می شود.

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جوان روحیه استقلال طلبی دارد و مایل است که این امور را به شکل عملی در رفتار و گفتار خود بروز دهد. روحیه اطاعت پذیری جوان در مقابل کسی که خود، الگوی ظلم ستیزی باشد، بسیار بالاست. جوانان الگوپذیرند و همچنان که در زمان ائمه معصومین(ع) آنها را یاری می کردند، در عصر غیبت یاوران حضرت(عج) هستند و در عصر ظهور نیز سربازان امام مهدی(عج) خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر : 33879
تاريخ ثبت خبر : 12 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 12:20
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)