| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

حجت‌الاسلام اشکوری خبر داد:


اجرای ۱۳ کلان‌برنامه برای توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی

مدیر میز تخصصی توسعه و توانمندی‌سازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی از اجرای ۱۳ کلان‌برنامه برای توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اشکوری، مدیر میز تخصصی توسعه و توانمندی‌سازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی امروز ۱۳ تیرماه در نشست خبری طرح ملی روشمندسازی علوم اسلامی با بیان اینکه دفتر  در سال‌های اخیر بر روی مسئله‌محوری تاکید داشته است گفت: چهار میز در این زمینه راه‌‍اندازی شده که یکی از این میزها در ذیل علوم اسلامی اختصاص به میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳ کلان برنامه در این میز تعریف شده است بیان کرد: توسعه علوم اسلامی با تعمیم روش اجتهادی، تقویت رویکردهای مقارن، توسعه رشته‌های مضاف و بین‌رشته‌ای، رویکردهای نظام‌ساز در حل مسئله، نظام ارزشی تحقیق و تولید علم در علوم اسلامی، نگرش‌سازی و آموزش دانش و درک نیازهای جدید و باز طراحی فرایند تربیت محقق در علوم اسلامی و … از جمله این کلان برنامه‌ها بوده است.

اشکوری با اشاره به بحث روشمندسازی علوم اسلامی عنوان کرد: فاز اول  این طرح، فقه‌پژوهی است و در سال‌های آتی نیز اخلاق و سایر علوم اسلامی نیز که مخاطبان آن سطح چهار هستند اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۵ کارگاه در این زمنیه برگزار  خواهد شد و موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) نیز متولی برگزاری کارگاه‌های این طرح هستند.

مدیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با ابراز امیدواری برای ایجاد تحول روشی در تحقیقات علوم انسانی بیان کرد: به گونه‌ای باید حرکت کنیم که راه برای تحقیقات فاخر باز شود و پژوهشگران دست به قلم داشته باشیم تا در فقه‌های تخصصی بتوانند تحقیقات مطلوبی داشته باشند.
انتهای پیام/

کد خبر : 71321
تاريخ ثبت خبر : 16 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:39
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)