به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از کانال تلگرامی خسرو باقری، خسرو باقری استاد دانشگاه تهران در رشته تعلیم و تربیت گفت: الگو شدن در تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است ولی الگوشدن در تعریف صحیح متفاوت از تلقین است. ما دو نوع الگو شدن داریم: الگوی تلقینی و الگوی تبیینی.
وی ادامه داد: شما به عنوان معلم می توانید الگو شوید که دانش آموز هر حرکتی از شما را به عنوان نسخه، تکرار کند بدون اینکه دلیل آن را بداند و این شامل الگوگیری تلقین گونه می شود و اگر شما رفتارها ی خود را بررسی نکنید، دانش آموز همه رفتارهای غلط و درست را از معلم خود دریافت می کند و این نشان می دهد الگوگیری تلقینی غلط است زیرا رفتارها را تفکیک نمی کند.
انتهای پیام/