| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

رضا غلامی در افتتاحیه منتخبی از اساتید اقتصاد اسلامی:


آنچه امروز در کشور پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی صبح امروز 5 بهمن ماه در دومین نشست منتخبی از اساتید علوم انسانی اسلامی ویژه اقتصاد اسلامی با تأکید بر مالی و بانکداری اسلامی گفت: آنچه که امروز در کشور ما پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دومین نشست منتخبی از اساتید علوم انسانی اسلامی ویژه اقتصاد اسلامی با تأکید بر مالی و بانکداری اسلامی، صبح امروز پنجم بهمن ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی(ع) آغاز شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید حوزه اقتصاد اسلامی برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا به ارائه سخن پرداخت و پس از خیر مقدم به حضار و بیان ضرورت برگزاری چنین نشستهایی گفت: این نشست، بسیار مهم و منحصر به فرد است. کمتر پیش می‌آید در جلسه‌ای اساتید برجسته، پیشکسوت و فعال اقتصاد اسلامی کنار هم جمع شوند و در یک فضای معنوی و صمیمی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز جزو جلسات کم‌نظیر علمی در کشور به شمار می‌رود. به‌ ویژه اینکه توفیق داریم در جوار حرم مطهر و منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشیم و طبعا با عنایت حضرت مباحثی که در این نشست مطرح می‌شود، برکت مضاعف پیدا می‌کند.

رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا همچنین اشاره کرد: ما تجربه چند نشست مشابه را در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی داریم که بعدها اساتید برکات آن را بسیار دانسته‌اند و همه اینها نشان‌دهنده عنایت حضرت به ریزه‌خواران مکتب علمی‌شان است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، یادآور شد: نخستین هدف این جلسه، افزایش ارتباطات علمی بین اساتید اقتصاد اسلامی است. اساتید با یکدیگر مرتبط‌اند اما این ارتباطات کافی نیست و باید فرصت‌هایی را بوجود آورد که این ارتباطات را افزایش دهد و بتواند حول یک سری مسائل حائز اولویت منشأ اثر باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه آگاهی اساتید از آخرین نظریات و دیدگاه‌های یکدیگر را از دیگر اهداف برگزاری این نشست برشمرد و اضافه کرد: اساتید دائما درحال کار و تولیدمحتوا هستند، بنابراین باید فرصتی بوجود آید که آخرین نظریات خود را ارائه دهند و یک توازی اظهار و تضارب آرا صورت گیرد، این بسیارمغتنم و ارزشمند است.

غلامی همچنین تأکید کرد: از دیگر اهداف مهم ما در این جلسه این است که فرصتی فراهم شود اساتید حاضر حول مسائل کلیدی و اساسی در اقتصاد اسلامی توافق کنند، چند پروژه مشترک طراحی کنند و حمایت‌های لازم نیز انجام شود تا حرکت ما را با یک رشد جهشی روبرو کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با تأکید براینکه امروز برای گسترش و تعمیق علوم انسانی اسلامی به‌ویژه اقتصاد اسلامی یک فرصت تاریخی در اختیار داریم، افزود: هر چند همیشه انتقاد داشتیم که فرصت‌های لازم برای عملیاتی کردن نظریات اقتصاد اسلامی در کشور فراهم نشده و آنچه که امروز در کشور پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد اما به شکل موردی زمینه‌هایی فراهم شده است تا اساتید و صاحب‌نظران بتوانند نظریات خود را در دستگاه‌های مختلف به آزمون بگذارند.

وی همچنین متذکر شد: به هر ترتیب، این یک فرصت منحصر به فرد و تاریخی به شمار می‌رود و در صورتی که نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، واقعا توجیهی در محضر الهی نخواهیم داشت. با کم‌کاری و بی تفاوتی نسبت به شرایط موجود، فرصت‌ها از دست می‌رود و بعدها حسرت این فرصت را خواهیم‌ خورد.

به همت دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، دومین نشست منتخبی از اساتید علوم انسانی اسلامی ویژه اقتصاد اسلامی با تأکید بر مالی و بانکداری اسلامی، امروز پنجم بهمن ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی(ع) برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 60713
تاريخ ثبت خبر : 5 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:40
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)