| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

دقایقی پیش؛


اختتامیه هفته تمدن نوین اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) آغازشد

مراسم اختتامیه دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) صبح امروز 9 اسفندماه با حضور حجج اسلام والمسلمین رضا غلامی، سعید مهدوی کنی، ناصر سقای بی ریا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، اختتامیه دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی صبح امروز نهم اسفندماه از ساعت ۹ صبح در سالن همایشهای مرحوم آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز شد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از برنامه ها و نشستهایی یک هفته گذشته در قالب هفته علمی تمدن نوین اسلامی توسط فرزاد جهان بین مدیر دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امسال به حمدالله توانستیم دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی را با حضور آیت الله جوادی آملی در ۲ اسفندماه شروع کنیم. همچنین با حضور ایشان مجموعه مقالات برگزیده نخستین هفته علمی تمدن نوین اسلامی رونمایی کنیم.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه و همچنین در مراسم اختتامیه امسال که در دانشگاه امام صادق(ع) و با همراهی و مساعدت دکتر سعید مهدوی کنی برگزار می شود سعی شده است که بحث نوآوری را مد نظر قرار دهیم .

جهان بین گفت: امسال ۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها ۵۸ مقاله مورد تأیید قرار گرفت. در ضمن ۳۰۰ مقاله نیز به دبیرخانه اصلی که در دانشگاه شاهد مستقر بود رسید که در مجموع در این هفته ۳۶۰ مقاله دریافت کردیم. از بین این۳۶۰ مقاله حدود ۲۸۰ مقاله مورد تأیید شد که از این بین حدود ۱۱۰مقاله به صورت کامل مورد تأیید قرار گرفت.

جهان بین با اشاره به این نکته که علاوه بر این مجموه مقالات قریب به ۲۳ پیش نشست نیز قبل از هفته تمدن نوین انجام گرفته افزود: ۲ پیش نشست در دانشگاه قزوین،۲ پیش نشست در قم،۲ پیش نشست در مشهد و ۲ پیش نشست در دانشگاه امام صادق(ع) و ۲ پیش نشست در بنیاد پژوهشهای مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

جهان بین در ادامه سخنانش تصریح کرد: در خود زمان برگزاری هفته تمدن نوین اسلامی نیز در حدود ۷ نشست برگزار شد که در مجموع هفته دوم تمدن نوین اسلامی ۳۰ همایش برگزار شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سعید مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و حجت الاسلام محمد ناصر سقای بی ریا رئیس شورای علمی سخنرانی می کنند.

در ادامه مراسم شش مقاله برتر که از میان ۵۸ مقاله رسیده به دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی انتخاب شده اند، ارائه می شوند.

پایان بخش مراسم هم تقدیر از پایان نامه های برتر هفته علمی تمدن نوین اسلامی است.

دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی از ۲ تا ۹ اسفندماه با مشارکت بیش از ۱۵ مرکز دانشگاهی و حوزوی برگزار شد و اختتامیه آن امروز ۹ اسفندماه در دانشگاه امام صادق(ع)، سالن همایش های مرحوم آیت الله مهدوی کنی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر : 42610
تاريخ ثبت خبر : 9 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 10:05
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)