| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


آغاز به کار همایش تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای

همایش ملی «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» از امروز چهارشنبه 24 آبان ماه با حضور جمعی از علما، اساتید و اندیشمندان در دانشگاه شیراز آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر سیدسعید زاهد زاهدانی، دبیر علمی همایش ملی «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» در مراسم افتتاحیه گفت: این رویداد علمی با ارائه آثار ۱۱ محققان و اساتید و فعالان دانشگاهی از سراسر ایران همراه است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: هدف کمک به بومی شدن علوم انسانی است. علوم انسانی که برای اداره کشور استفاده می‌شود، حاصل تولیدات علمی غرب و با مبانی اسلام بیگانه است.

زاهد زاهدانی افزود: پیاده‌سازی و استقرار علوم انسانی مد نظر و تولید غرب نمی‌تواند پاسخگوی نیاز نظام اسلامی باشد. این همایش محلی است برای عرضه‌ تولیدات علمی در حوزه‌ علوم انسانی و نگاه علمی به دلایل لزوم تحول در علوم انسانی خواهد بود.

محسن جاجرمی‌فزاده، دبیر اجرایی همایش نیز در این مراسم گفت: ایجاد پایگاه اسناد تحول در علوم انسانی و تبدیل شیراز به قطب تحول در علوم انسانی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای این همایش و رویدادهای پیرامونی‌ آن نظیر نمایشگاه به عنوان مخزن اسنادی در دانشگاه شیراز می‌ماند، گفت: تعامل و تبادل نظر اندیشمندان و صاحب نظران در حوزه تحول در علوم انسانی در قالب ارائه مقالات برتر، ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی و برپایی ۲۰ کارگاه هم‌اندیشی و میزگرد دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این همایش منجر به تبیین نقشه‌‌‌ راهی در حوزه‌ علوم انسانی شود. موضوع علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره از دغدغه‌های مهم و در دستورکار نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 56467
تاريخ ثبت خبر : 24 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:53
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)