| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


آسیب شناسی مدیریت اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن در قرآن و حدیث

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «آسیب شناسی مدیریت اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن در قرآن و حدیث» توسط نادیه جمشیدی نگاشته شده و سید محمدرضا حسینی نیا، استاد راهنما و سهراب مروتی استاد مشاور این پایان‌نامه بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «آسیب شناسی مدیریت اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن در قرآن و حدیث» توسط نادیه جمشیدی نگاشته شده است.
سید محمدرضا حسینی نیا، استاد راهنما و سهراب مروتی استاد مشاور این پایان‌نامه بودند.
چکیده:
مدیریت اسلامی از جمله پدیده هایی است که با ظهور اسلام و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر (ص) در مدینه به وجود آمد که پس از رحلت پیامبر(ص)، امامان معصوم (ع) متولی امر مدیریت اسلامی در جامعه بودند.
 در طول هزار و چهارصد سال مدیریت اسلامی دستخوش تحولاتی شده است و همواره آسیب هایی از درون و بیرون آن را تهدید کرده است.
قطعا با توجه به وجود منابع محکم و متقن چون قرآن کریم و روایات، راهکار هایی جهت مقابله با آسیب ها وجود دارد که باید آنها کشف و ارائه کردند.
 با توجه به سرخوردگی بشر از مکاتب بشری در مدیریت جوامع و اهمیت و نقش مدیریت اسلامی در کاهش چالش های نظام اداری و سازمانی کشور، ارائه طرح نوینی از مدیریت اسلامی برای اداره کشور لازم است که بر اساس آن تهدید ها و آسیب های جامعه اسلامی ریشه کن گردیده و مدیریت اسلامی مطابق قرآن و روایات ارائه گردد.
در این پژوهش هدف اصلی، آسیب شناسی مدیریت اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن در قرآن و حدیث بوده است.
انتهای پیام /

کد خبر : 50368
تاريخ ثبت خبر : 9 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:01
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)