| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‎‌نامه؛


آسیب‌شناسی تأمین مالی خرد در بانک‌های ایران

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «آسیب شناسی تامین مالی خرد در بانک های ایران و ارائه راهکارهایی برای طراحی نظام تامین مالی خرد اسلامی» توسط مصطفی شهیدی نصب نگاشته شده و حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس موسویان، استاد راهنمای این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق(ع) دانشکده مدیریت و معارف اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «آسیب شناسی تامین مالی خرد در بانک های ایران و ارائه راهکارهایی برای طراحی نظام تامین مالی خرد اسلامی» توسط مصطفی شهیدی نصب نگاشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس موسویان، استاد راهنمای این پایان‌نامه در دانشگاه امام صادق(ع) دانشکده مدیریت و معارف اسلامی بود.
چکیده:
تامین مالی خرد را می‌توان به عنوان سازوکار عرضه خدمات مالی گوناگون به گروه‌های با درآمد پایین تعریف نمود. این افراد معمولا به دلیل این‌که جایگاه اعتباری پایینی دارند، مورد توجه بانک‌ها و سایر موسسات مالی متعارف، قرار نمی‌گیرند.
 از طرفی یکی از ماموریت‌های اصلی بانک‌های اسلامی تامین تسهیلات خرد برای اقشار آسیب پذیر جامعه است و این در حالی است‌که بانک ها به طور معمول ترجیح می‌دهند منابع خود را در اختیار فعالیت‌های کلان قرار دهند و از ارائه تسهیلات خرد طفره رفته و اهمیت لازم را به این بخش نمی‌دهند.
 هدف این پژوهش آسیب‌شناسی این رفتار بانک‌ها و تلاش جهت ارائه راهکارهایی برای رفع این آسیب‌ها است. یافته‌های این تحقیق که با استفاده از روش تحلیل میدانی و استفاده از پرسش نامه و نیز روش تحلیلی- توصیفی بدست آمده است حاکی از آن است که، مخاطرات اخلاقی، هزینه بالای نظارت، نبود وثیقه مناسب، انحراف اعتبارت، نکول استراتژیک، بازدهی پایین و کمبود منابع، مهمترین آسیب‌های تامین مالی خرد در بانک‌های ایران هستند.
 در مقام ارائه راهکار به رویکرد مرحله‌ای در رابطه با استفاده از عقود مشارکتی و واگذاری اعتبارت خرد مصرفی به موسسات تامین مالی خرد، برای حل برخی از آسیب‌ها تاکید می‌کند.
انتهای پیام/

کد خبر : 51227
تاريخ ثبت خبر : 24 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:14
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)