| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


آئین نکوداشت مرحوم دکتر حسین خزائی در تهران برگزار می‌شود

آیین نکوداشت مرحوم دکتر حسین خزائی عضو هیئت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه با حضور جامعه علمی کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین نکوداشت مرحوم دکتر حسین خزائی با سخنرانی آیت‌الله علی اکبر رشاد، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، دکتر محمدرحیم عیوضی و دکتر محمد حسینی مقدم و با حضور خانواده آن مرحوم، مدیران و همکاران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۰۰ در تالار علامه جعفری(ره) این پژوهشگاه برگزار می شود.

حسین خزائی سال ۱۳۴۳ از خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان کنگاور کرمانشاه دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در رشته‌ فقه و حقوق اسلامی در دانشگاه رضوی مشهد آغاز و سپس در رشته‌ پزشکی به این مهم ادامه داد و همچنین تحصیلات خود را در مقطع دکتری تخصصی رشته آینده‌پژوهی به پایان رساند و به مرتبه استادیاری نائل شده و همچنین از سال ۱۳۸۶ به عضویت در هیات علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درآمد.

ایشان بیش از ۳۰ ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و در عملیات مرصاد، فاو و کربلای ۵ به عنوان غواص جانفشانی کرد و در اثر عملیات شیمیایی به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. مرحوم خزائی همواره روحیه ایثار و فداکاری را سرلوحه زندگانی خویش قرار داد.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه، مدیر اجرایی مرکز مطالعات جهاد دانشگاهی، رئیس اداره آینده‌پژوهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدیریت در گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بخشی از فعالیت‌های اجرایی ایشان است.

زندگی سیاسی ریپورترها و قرآن و اسطوره از آثار چاپ شده ایشان قبل از عضویت در پژوهشگاه و پژوهش‌های بررسی مبانی نظری ناتوی فرهنگی و آینده‌نگری قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از ایشان در دست چاپ سازمان انتشارات پژوهشگاه قرار دارد.

همچنین موضوعات نقد دیدگاه‌های فرهنگی روشنفکران دینی، قدرت نرم و تهاجم فرهنگی، روش‌شناسی آینده‌پژوهی در فرهنگ، ارزیابی روش‌های آینده‌پژوهی بر اساس قرآن کریم و آینده‌فرهنگ در ایران، از تحقیقات در دست اقدام و نگارش توسط آن مرحوم بود. وی بیش از ۱۰ مقاله علمی را به سرانجام رسانده که در مراکز مختلف تحقیقاتی محل رجوع محققان است.

مرحوم، دکتر حسین خزایی عضو هیات علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری مصادف با سحرگاه نخستین روز از ماه پرفضیلت شعبان و همزمان با فریضه نماز صبح دارِ فانی را وداع گفت.

آیین نکوداشت مرحوم دکتر حسین خزائی، فردا ۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۰۰ در محل تالار علامه جعفری(ع) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان پژوهشگاه(۲)، شماره ۲ برگزار می‌شود.

حضور علاقه مندان و مشتاقان در این نکوداشت بلامانع است.

انتهای پیام/

کد خبر : 66457
تاريخ ثبت خبر : 3 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:24
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)