| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


گونه‌شناسی امنیت‌پژوهی در علوم اسلامی

برخی از ویژگی‏های امنیت‌پژوهی در علوم اسلامی از این قرار است: جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به ساحات، سطوح، موضوعات و قلمروهای امنیت، جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به تهدیدات و امنیت سخت و نرم و جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به کارگزاران امنیت و تهدید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مقاله به دنبال گونه های مختلف امنیت‌پژوهی در علوم اسلامی است.

در چکیده این مقاله می خوانیم:

سؤال اصلی مقاله حاضر این است که امنیت‌پژوهی در علوم اسلامی از چه گونه‌هایی برخوردار است؟ در این مقاله، برای نخستین بار از فلسفه علم امنیت در علوم اسلامی سخن رفته است. از این رو، نگارنده با بهره‌گیری از رهیافت‌های رایج در فلسفه علم به پرسش مذکور پاسخ داده است؛ یعنی با نگاهی پسینی گونه‌شناسی مطالعات امنیت در قالب رویکردهای دانشی در ده شاخه بررسی و به سرانجام رسیده است. برخی از ویژگی‏های امنیت‌پژوهی در علوم اسلامی از این قرار است: جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به ساحات، سطوح، موضوعات و قلمروهای امنیت، جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به تهدیدات و امنیت سخت و نرم و جامعیت و فراگیری نسبی نسبت به کارگزاران امنیت و تهدید                                  

متن کامل مقاله در اینجا قابل دسترس است.

کد خبر : 56441
تاريخ ثبت خبر : 30 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:30
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)