| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «کاوش مفهوم سرمایه اجتماعی در قرآن کریم» به چاپ رسید

«کاوش مفهوم سرمایه اجتماعی در قرآن کریم» برای نخستین بار در سال جاری به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «کاوش مفهوم سرمایه اجتماعی در قرآن کریم» به قلم مشترک جعفر ترک‌زاده، معصومه محترم و ابوالفضل گائینی و به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری منتشر شده است.

در چکیده این کتاب آمده است:

 «سرمایه اجتماعی منبعی مرکب از قابلیت های بالقوه و ظرفیت های بالفعلی است که سیستم اجتماعی را در جهت تحقق اهداف و مطلوبیت های فردی و جمعی توانمند می کند. این پدیده، بشدت جامعه محور و موقعیتی است، بنابراین، در صورتی نقش و کارکرد خود را به خوبی ایفا می کند که متناسب با فرهنگ رایج در هر جامعه باشد. در این مطالعه تلاش شد با استفاده از قرآن کریم، چارچوبی پیرامون سرمایه اجتماعی در جامعه اسلامی کشف و احصاء شود. بر این مبنا، سرمایه اجتماعی از نظر ماهیت، محتوا و کارکرد آن می تواند در قالب چرخه ای پربُعد و زاینده مشتمل بر مبانی (ایمان، تقوا، یقین، بصیرت و اعتقاد به امامت)، ابعاد (شبکه اجتماعی، هنجار اجتماعی و اعتماد اجتماعی)، پیامدها (دنیوی و اخروی) و جهت گیری معنوی (قرب الهی و رستگاری) نمایش داده شود. در این چرخه پویا، کیفیت و تعامل ابعاد و عوامل، تحت تأثیر همزمان همدیگر و کلیت سرمایه اجتماعی قرار دارد.

کتاب «کاوش مفهوم سرمایه اجتماعی در قرآن کریم» در ۹۹ صفحه و قیمت ۶۵۰۰ تومان به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 68260
تاريخ ثبت خبر : 31 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:07
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)