| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم محمد حسین‌زاده؛


کتاب «پارادایم؛ افسانه یا واقعیت» منتشر شد

کتاب «پارادایم؛ افسانه یا واقعیت» تألیف حجت الاسلام محمد حسین زاده به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، کتاب «پارادایم؛ افسانه یا واقعیت» تألیف حجت الاسلام محمد حسین زاده به همت انتشارات مؤسسهمنتشر شد.

در این اثر نگارنده فرا معرفت شناسی را مقدمه ای بر معرفت شناسی عنوان می کند و به مسائل مطرح درباره پارادایم می پردازد.

اینکه پارادایم افسانه است یا واقعیت؟ آیا پارادایم ها نقشی در پژوهش، خواه قلمرو علوم طبیعی، خواه در ساحت علوم انسانی دارد؟ پژوهش در مسائل معرفت شناسی بدون تحقیق پارادایم ها و مفروضات ذهنی امکان پذیر است؟ آیا می توان بدون آنها پژوهشی را سامان داد؟ و اصولا معنای پارادایم چیست؟ از اساسی ترین اهداف نگارش این کتاب می باشد.

نویسنده در فصل اول کتاب به تحلیل معناشناختی، خاستگاه و ارزیابی می پردازد. در فصل دوم؛ پارادایم یا مبنا، امکان، گونه ها و نقش آن ها در معرفت را تشریح می کند و مبانی معرفت شناختی روش تحقیق از نگاه برگزیده و برآیند روش های برآمده از آن ها را در بخش سوم تبیین می کند.

کتاب «پارادایم؛ افسانه یا واقعیت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین زاده در قطع رقعی با ۲۱۴ صفحه منتشر و روانه بازار کتاب شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر : 62156
تاريخ ثبت خبر : 24 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:55
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)