| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «هم‌اندیشی معرفت‌شناسی» منتشر شد

کتاب «هم اندیشی معرفت شناسی» به قلم جمعی از نویسندگان، با محوریت نظرات علامه آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «هم اندیشی معرفت شناسی» به قلم جمعی از نویسندگان، با محوریت نظرات علامه آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

در میان علوم عقلی و فلسفی، معرفت‌شناسی بر همه مقدم است. تقریباً تمام مواضعی که دانشمندان در دیگر علوم اتخاذ می کنند و احیاناً با هم در تضادند، ناشی از اصول و مبانی خاصی است که در حوزه معرفت‌شناسی پذیرفته می شود. این امر اهمیت بحث‌های معرفت‌شناختی را به‌خوبی روشن می سازد.

این کتاب، جلد اول از مجموعه بحث‌های معرفت‌شناختی است که به صورت میزگرد میان استادان این رشته مطرح، و پس از تدوین و تحقیق بدین صورت عرضه شده است.

در این میزگردها ماهیت معرفت، شرایط تحقق معرفت، اقسام معرفت و ارزش معرفتی این اقسام مورد گفت‌وگو قرار گرفته است. برای پربار شدن این گفت‌وگوها، دیدگاه‌های فیلسوفان مسلمان با اندیشه‌های معرفت‌شناختی فیلسوفان غرب نیز با هم تطبیق و مقایسه شده است.  
 کتاب « هم اندیشی معرفت شناسی» در۵۴۴صفحه و به قیمت ۲۵ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 68478
تاريخ ثبت خبر : 5 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:19
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)