| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «مبانی نظری اقتصاد اسلامی در کتاب الحیات»

کتاب «مبانی نظری اقتصاد اسلامی در کتاب الحیاة» نوشته پیام صدریه به تازگی از سوی انتشارات علمی فرهنگی الحیات منتشر شده است.

به گزارش طلیعه؛ این کتاب اقتباس و خلاصه‌ای از جلدهای سوم تا ششم «الحیات»، اثر محمدرضا حکیمی است که مجلدات یادشده دربردارنده مباحث اقتصادی از منظر اسلام است. در نگارش حاضر، موضوع اقتصاد در گستره دین اسلام و عدالت‌محوری در حوزه‌های متفاوت زیرساخت‌های اقتصادی جامعه، محدودیت مالکیت و توزیع میان مردمان، محدودیت مصرف، کار و فعالیت (مشاغل اقتصادی)، واردات و فقر، به اجمال مطرح شده است.

علامه محمدرضا حکیمی بر این کتاب مقدمه‌ای نگاشته است. مخاطبان در ۹ فصل با مباحث این کتاب آشنا می‌شوند. «طرح مسئله»، «مال و حدود آن در اسلام»، «محدودیت مالکیت در تشریع اسلام»، «بنیادهای مهم اقتصاد دینی»، «مصرف و حدود آن»، «کار و فعالیت(مشاغل اقتصادی) در نظرگاهی کلی»، «سلام و فقر»، «آسیب‌شناسی فقر از نگاه دین» و «حاکمیت اسلامی و عدالت» عناوین این فصل‌هاست.

کتاب «مبانی نظری اقتصاد اسلامی در کتاب الحیاه» با شمارگان سه هزار نسخه در ۲۶۴ صفحه به قیمت ۱۰۰ هزار ریال از سوی انتشارات علمی فرهنگی الحیات روانه بازار نشر شده است.

کد خبر : 4198
تاريخ ثبت خبر : 31 فروردین 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:31
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)