| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛


کتاب فلسفه حقوق به چاپ رسید

کتاب فلسفه حقوق ترجمه بهروز جندقی، تألیف محمـود حکمت‌نیا، ناصر قربان‌نیا و غلامرضا پیوندی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از سازمان انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی، فلسفه حقوق، در فضای علمی فرهنگی جامعه، گفتمانی نوپاست که حدود و ثغور مسائل آن و نیز اهمیت آن در فرایند استنباط حقوقی، به تدریج در حال شکل‌گیری است. معماری اسلامـی ساختمان فلسفه حقوق، نیازمنـد نگرشـی بنیادین و انتقادی به ریشه‌ها و مبانی فکری این دانش در مکاتب کهن و نوین غربی است.

بـا ایـن هـدف به مطالعـه و بررسـی دائرهالمعـارف‌های معتبر انگلیسی‌زبان درباره فلسفـه و فلسفـه حقـوق پرداختیـم و با دقــت، مبنایـی‌تــریـن و روزآمــدتــریـن مقـــالات ایــــن دائـرهالمعـارف‌ها را گزینش کردیـم.

این کتاب، دو بخش تألیف و ترجمه دارد؛ بخش نخست، مقالات تألیفی درباره فلسفه حقوق و فلسفه حقوق کیفری است؛ بخش دوم، ترجمه مجموعه مقالات وزین فلسفه حقوق در دائرهالمعارف‌های فلسفی پل ادواردز، راتلیج و دائرهالمعارف فلسفه حقوق است که در محورهای متنوعی نگارش یافته‌اند.

کتاب فلسفه حقوق ترجمه بهروز جندقی، تألیف محمـود حکمت‌نیا، ناصر قربان‌نیا و غلامرضا پیوندی در ۵۶۰ صفحه و قیمت ۴۲ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 48092
تاريخ ثبت خبر : 24 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:00
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)