| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

یه قلم محمدصادق روحانی منتشر شد؛


کتاب «راه سعادت» حاوی نکات اخلاقی و تربیتی و اجتماعی

کتاب «راه سعادت» شامل مجموعه ای از نکات اخلاقی و تربیتی و اجتماعی آیت ‏الله‏ سید محمدصادق روحانی، از علمای حوزه علمیه قم از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب حاضر، سومین جلد از مجموعه‌ مجلداتِ پاسخ به سئوالات اخلاقی و اعتقادی و اجتماعی مردم و جوانان از آیت الله روحانی می‌باشد. استاد در سال‌های اخیر، علی‌رغم اشتغالات فراوان علمی و حوزوی، تمامی سؤالات شرعی و اعتقادی و اخلاقی دریافتی را شخصاً بررسی و پاسخ داده‌ اند که جهت سهولت استفاده مخاطبین، به‌ ویژه جوانان عزیز، در مجلدات جداگانه ای و به صورت موضوعی منتشر شده است.

عناوین فصول کتاب «راه سعادت» عبارتند از: مسائل اخلاقی، خودسازى و مسائل معنوى، رفتارهاى فردى و اجتماعى، مسائل تربیتى، اذکار و اوراد و ختم ها، ازدواج، برآورده شدن حوایج و افزایش رزق، حرز، تعویذات و سنگ ها.

بخش هایی از کتاب

کتاب «راه سعادت» مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ های کوتاه درباره مسائل اخلاقی، تربیتی و اجتماعی است. در بخشی از کتاب آمده است:

الف. بزرگ‌ترین مدرسه اخلاقى

 سئوال: بزرگ‌ترین مدرسه اخلاقى کدام است؟ جواب: باسمه جلت اسمائه. بزرگ‌ ترین مدرسه اخلاقى، آیات قرآن کریم، روایات ائمه معصومین(علیهم السلام) و ادعیه شریفه ایشان مانند ادعیه توبه و مکارم ‌الاخلاق و سایر ادعیه صحیفه سجادیه مى ‌باشد.

ب. رویارویى با تهاجم فرهنگى

سئوال: امروزه ارزش‌هاى اخلاقى و دینى، از طرق مختلف و با عناوین متفاوت در معرض هجوم قرار گرفته است، تا آنجا که متدینین در خانه ‌هاى خود احساس غربت مى‌ کنند، چه نصیحتى براى برخورد با این هجوم دارید؟ جواب: باسمه جلت اسمائه. در چنین شرایط سختى مؤمن باید این سخن پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) را به یاد آورد که فرمودند: «اسلام غریب آغاز شد، و به همان غربتى که از آن آغاز شده بود برمى‌ گردد، پس خوشا به حال غریبان. گفتند: یا رسول الله، غریبان چه کسانى هستند؟ فرمودند: کسانى که صالح هستند زمانى که مردم فاسد شدند» تا بداند غربتى که در آن زندگى مى‌کند و آن را حتى میان خانواده ‌اش احساس مى‌نماید، غربتى ستایش‌ شده است، تا قدرت و صلابت او را افزایش دهد.

ج. راه مقابله با تهاجم فرهنگى

سئوال: در حال حاضر که جامعه اسلامى با تهاجم فرهنگى روبرو است براى جوانان چه توصیه ‌اى دارید؟ جواب: باسمه جلت اسمائه. اولین وظیفه فردى جوانان درس خواندن، محکم نمودن عقاید مذهبى و انجام وظایف شرعى و نهى از منکر است و چنان‌چه وظیفه، یک مسأله اجتماعى باشد که مراجع تقلید دستور داده‌اند، باید شرکت کنند.

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در ۱۵۲ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم منتشر شده است. کتاب های «امر به معروف و نهی از منکر»، «نظام حکومت در اسلام»، «جبر و اختیار»، «خاتم پیامبران(ص) و امیرمومنان(ع)»، «فضایل و مصائب حضرت زهرا(س)»، «عاشورا و قیام امام حسین(ع)»، «امام زمان(عج) از ولادت تا ظهور» و مجموعه ۴۰ جلدی «فقه الصادق(ع)» از جمله آثار این استاد حوزه علمیه قم است.

برای تهیه این کتاب می ‏توان از طریق انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) (۰۲۵۳۷۸۳۸۰۵۳ و ۰۹۱۲۲۷۵۲۰۲۹) یا فروشگاه کلبه شروق ۰۲۵۳۳۷۸۳۸۱۴۴ یا سایت های مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir) و پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) اقدام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 72508
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:14
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)