| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار «درآمدی بر معرفت‌شناسی دروس استاد آیت‌الله فیاضی»

به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) کتاب «درآمدی بر معرفت شناسی دروس استاد آیت الله فیاضی» به قلم حجج اسلام مرتضی رضائی و احمد حسین شریفی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «درآمدی بر معرفت شناسی دروس استاد آیت الله فیاضی» به قلم حجج اسلام مرتضی رضائی و احمد حسین شریفی، اعضاء هیأت مدیره موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

امروزه مسائل و مباحث معرفت شناسی در مجامع علمی و دانشگاهی به دلایل و انگیزه های گوناگونی مورد بحث قرار می گیرد. مسائلی که به دلیل بنیادی بودنشان، همه باورها، از جمله شناخت های دینی و اخلاقی، را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

 از این رو، داشتن مبنایی معقول و مستحکم در این زمینه می تواند ضامن سلامت فکری، دینی و اخلاقی افراد و جامعه باشد.
متأسفانه هم اکنون در سطح جامعه علمی و دانشگاهی ما به دلیل روند رو به رشد ترجمه متون معرفت شناسی غربی، میزان اطلاعات دانشجویان فلسفه و سایر رشته های مربوط درباره معرفت شناسی غربی به مراتب بیشتر از معرفت شناسی اسلامی است.شاید بخشی از این مشکل مربوط به کمبود چشمگیر منابع معرفت شناسی اسلامی است. به هر حال ، کتاب حاضر، در صدد است تا به بخشی از نیاز جامعه علمی ما در این عرصه پاسخ دهد.

 در این کتاب سعی شده است با تکیه بر مبانی محکم عقلی و برهانی و با استمداد از اندیشه های فیلسوفان مسلمان، مهم ترین و بنیادی ترین مباحث معرفت شناسی در سطحی مقدماتی و با نظمی منطقی ارائه شود.

 عناوین فصل های کتاب ، عبارتند از

۱ -کلیات

۲ -معرفت شناسی و دانش های همگن

۳ -کاوشی در موضوع معرفت شناسی

۴ -وجود معرفت و اقسام آن

۵ -تفاوت های علم حصولی و علم حضوری

۶ -بررسی شبهات ناظر به ارزش علم حضوری

۷– نکاتی درباره شناخت های حصولی

۸- ارزش علم حصولی

کتاب «درآمدی بر معرفت شناسی دروس استاد آیت الله فیاضی» با ۲۰۰ صفحه، به قیمت ۱۲هزار تومان، روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62168
تاريخ ثبت خبر : 25 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:00
برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)