| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «خودشناسی برای خودسازی» منتشر شد

کتاب «خودشناسی برای خودسازی/ به‌سوی خودسازی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «خودشناسی برای خودسازی/ به‌سوی خودسازی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

انسان مقصودی برتر و فراتر از «خودسازی» و «قرب الی الله» که هدف نهایی خلقت اوست، ندارد؛ اما باید توجه داشت که «خودسازی» و «خودشناسی» آن چنان به هم وابسته و در هم تنیده‌اند که می‌توان گفت دو روی یک سکه اند.

«خودسازی» چیزی جز تلاش برای تعالی هر چه بیشتر در جهت «قرب الی الله» نیست. «قرب الی الله» نیز همواره با «معرفت الله» قرین است.
به راستی مگر می‌توان بدون «شناخت مقصد» در جهت نزدیکی و رسیدن به آن تلاش کرد. در نگاهی عمیق و دقیق، «معرفت» و «قرب» دو روی همان سکه‌اند و بدین سان؛ معرفت بیشتر به معنای قرب بیشتر، و قرب بیشتر نشانه معرفت بیشتر است.
در این کتاب سعی شده، بر اساس حدیث شریف: « من عرف نفسه فقد عرف ربه» ،  قرین بودن «معرفت رب» و «معرفت نفس» به زبان ساده تبیین و تشریح شود.

موضوع بحث عبارت است از: «انسان؛ از این نظـر که موجودى است کمال‌ پذیر»، و هدف و فایده آن عبارت است از «شناختن کمال حقیقى و راه رسیدن به آن» و اسلوب آن عبارت است از: «بررسى بینش‌هاى درونى خویش براى بازشناختن خواست‌ها و کشش‌هایى که در وجود ما براى کمال نهاده شده و عواملى که ما را در راه رسیدن بـه آن کمک مى کند و بررسى شرایطى که می توان از آنها براى این منظور بهره‌بردارى کرد». 
کتاب « خودشناسی برای خودسازی/ به‌سوی خودسازی » در ۴۲۶ صفحه و به قیمت ۲۹هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 66069
تاريخ ثبت خبر : 29 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:46
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)