| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «تفسیر تاریخ عاشورا» منتشر شد

کتاب «تفسیر تاریخ عاشورا» به قلم محمدجواد صاحبی، عضو شورای علمی پژوهشکده تاریخ و سیره و به همت بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «تفسیر تاریخ عاشورا» تألیف محمدجواد صاحبی، عضو شورای علمی پژوهشکده تاریخ و سیره پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

مؤلف این اثر ، با تکیه بر اسناد تاریخی و با رویکردی تحلیلی به موضوعاتی نظیر تحولات فرهنگی اجتماعی جامعه قبل از حادثه عاشورا، حوادث رخ داده در دل این واقعه، رفتارهای طرفین و … پرداخته است.

عاشورا حادثۀ بسیار بزرگی بود که سیمای دو جبهۀ حق و باطل را برای همیشه در پیش‌رویِ آدمیان نهاد و آنان را به داوری و انتخاب فراخواند. این نقطۀ برجستۀ تاریخ، اندیشوران و پژوهش‌گران را هم به واکاوی و تأمل واداشت و چرایی وقوع، زمینه‌ها، نتایج و نقش‌آفرینان آن را به بحث و بررسی گذاشتند و آثار فراوانی در این زمینه نگاشته شد.

نویسنده کتاب حاضر نیز که سال‌ها در این‌باره اندیشه و پژوهش کرده، ابتدا دو اثر تحقیقی نگاشت: یکی «مقتل‌الشمس» و دیگری «تفسیر تاریخ سرخ». اینک پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، در آن کتاب‌ها، نظری دوباره انداخته و افزون بر بررسی و تحلیلِ پیداییِ بستری که سبب تغییراتِ فرهنگی و اجتماعی در جامعۀ اسلامی آن دوران گردیده، آموزه‌ها و عبرت‌های فراوانی را هم به آن‌ها پیوست کرده است.

کتاب دوستان و علاقه‌مندان به مطالعه در موضوع محرم و امام حسین(ع)، جهت تهیه و مطالعه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۷ ـ ۳۷۷۴۲۱۵۵ ـ ۰۲۵ تماس بگیرند و یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار شو ند.

این کتاب در قطع رقعی، ۵۱۲ صفحه و شمارگان ۱۱۵۰ نسخه و با قیمت ۴۴هزار تومان به همت بوستان کتاب، منتشر شد.

انتهای ئیام/

 

کد خبر : 76311
تاريخ ثبت خبر : 25 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:59
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)