| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم سعید زیباکلام؛


کتاب «افسانه‌های بیشتر» منتشر شد

تازه‌ترین کتاب سعید زیبا کلام به عنوان «افسانه‌های بیشتر!» راهی کتابفروشی‌ها شد. نشر اسم در تکمیل سه‌گانۀ آثار خود با سعید زیباکلام استاد دانشگاه، کتاب افسانه‌های بیشتر را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، تازه‌ترین کتاب سعید زیبا کلام به عنوان «افسانه‌های بیشتر!» راهی کتابفروشی‌ها شد.

نشر اسم در تکمیل سه‌گانۀ آثار خود با سعید زیباکلام استاد دانشگاه، کتاب افسانه‌های بیشتر را منتشر کرد.

زیباکلام که این روزها با برخی اعتراض‌های صریحش به وضع موجود شهره است در مقدمۀ این اثر نوشته است: اجزای این کتاب بیشتر از بیست سال است که در قلب و جانم در حال انعقاد و پخته‌شدن است و این یعنی آثار زیادی طی مدتی طولانی در تقویم آن نقش داشته‌اند، به طوری که محال است بتوانم به درستی هم نام تمام آن آثار را ببرم و هم چیستی میزان تاثیرگذاری‌شان را تعیین کنم. با این وصف اگر بخواهم از میان آن آثار به ذکر تنها یکی اکتفا کنم که به نظر خودم بیش‌ترین و ژرف‌ترین تاثیر را داشته، ‌بی‌تردید باید از کتاب الله حکیم نام ببرم. آن که به طرز غیرقابل مقایسه با سایر کتب، گهگاه تمام قلب و جانم را زیر و رو می‌کرد و دگرگون و منفجر می‌کرد.

این استاد فلسفه دانشگاه تهران در ادامه مقدمه خود می‌نویسد: باید اذعان کنم محتوای هر یک از رساله‌های این کتاب محصول جوششی درونی بوده، وامداری منحصر بفردی به هیچ مکتب و مشرب خاصی ندارد. این مجموعه از افسانه‌ها را افسانه‌های بیشتر! نامیده‌ام از آن روی که جلد دوم کتاب افسانه‌های آرام‌بخش نیست. زیرا اگرچه افسانه‌های مندرج در این کتاب هم آرام‌بخش و تسکین‌بخش‌اند و شباهت یا ربطی اینجا و آنجا به برخی افسانه‌های مندرج در آن کتاب دارند.

«افسانه های بیشتر!» جدیدترین تاملات انتقادی و صریح زیباکلام است که به بازخوانی مبانی اندیشه سیاسی و دینی پرداخته و بیشتر از اینکه نسخه‌ای برای حل مشکلات نظری باشد، محلی برای طرح پرسش‌های نظری صریح و بی‌پیرایه این استاد عدالتخواه است.

افسانه گوهر ناب تعقل، افسانه ذات فلسفه، افسانه ماهیت اقناع، افسانه ررویکرد استدلالی توجیهی اثباتی انبیا، افسانه اثبات الهی بودن قرآن حکیم، افسانه لولوی نسبی انگاری عناوین رساله ها و فصلهای جدیدترین کتاب این نویسنده و استاد دانشگاه تهران است.

کتاب افسانه های بیشتر سعید زیباکلام با طرح جلد معنادارش ۲۰۰ صفحه دارد و از سوی انتشارات اسم روانه کتابفروشی‌ها شده است.

 نشر اسم پیش از این کتاب‌های «عقل و استدلال و عقلانیت» و «افسانه‌های آرام‌بخش» را از زیباکلام منتشر کرده بود. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را در تهران از کتابفروشی ترنجستان سروش واقع در خیابان انقلاب و همچین همه کتاب‌فروشی‌های معتبر کشور تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 71514
تاريخ ثبت خبر : 19 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:39
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)