| امروز پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» به چاپ شصت و ششم رسید

کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته علی شریعتمداری به چاپ شصت و ششم رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته علی شریعتمداری که به همت انتشارات امیرکبیر منتشر شده به چاپ شصت و ششم رسید. این کتاب، همان طور که از عنوان برمی‌آید شامل اصول و فلسفه تعلیم و تربیت است.

مراد از اصل در این کتاب مفاهیم، نظریه‌ها و قواعدی است که به صورت قضایای نسبتا کلی بیان شده‌اند. مفاهیم و نظریات ترتیبی را می‌توان از تعالیم دینی، زندگی پیشوایان معصوم و از تحقیقات روانشناسان، جامعه‌شناسان و نظریات مربیان معروف استخراج کرد.
فلسفه تعلیم و تربیتی نیز پایه و اساس، ارکان، ماهیت، هدف، روش و محتوای آنچه را که تربیت خوانده می‌شود، روش می‌سازد. در فلسفه تعلیم و تربیت قهرا رابطه فلسفه با تعلیم و تربیت مورد بحث قرار می‌گیرد. برای روشن کردن ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت باید ابتدا مفهوم فلسفه و تعلیم و تربیت را بیان و آن گاه رابطه این دو را بررسی کرد.

در فلسفه تعلیم و تربیت، مکتب‌های فلسفی یا اجتماعی و آراء تربیتی آنها نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. نویسنده نیز در این کتاب پاره‌ای از مکتب‌های فلسفی را به اختصار مورد بحث قرار داده و بعد به ذکر نظریات تربیتی آنها اقدام می‌کند. در بخشی از این کتاب فلسفه تربیتی اسلام نیز به اختصار مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب حاضر در ۱۳ فصل سامان یافته و در آن مطالبی چون واقعیت جهان، رئالیسم تعلیم و تربیت، مفهوم فلسفه و … بررسی شده است.

همچنین، کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته علی شریعتمداری با شمارگان دو هزار نسخه در ۲۷۱ صفحه به بهای ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 71304
تاريخ ثبت خبر : 16 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:33
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)