| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم رحیم کارگر؛


کتاب آینده‌پژوهی خانواده در ایران منتشر می‌شود

رحیم کارگر در کتاب آینده پژوهی خانواده در ایران با تاکید بر سیاست های فرهنگی تحکیم آن، به دنبال ارائه سیاستهای تحکیم خانواده با توجه به تحولات و تغییرات خانواده در آینده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ــ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام رحیم کارگر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتاب آینده پژوهی خانواده در ایران با تاکید بر سیاست های فرهنگی تحکیم آن، به دنبال ارائه سیاستهای تحکیم خانواده با توجه به تحولات و تغییرات خانواده در آینده  است.

این تحقیق که هم اکنون در حال چاپ است به شناخت درست مسائل خانواده در آینده – با بهره گیری از شواهد و مطالعات تجربی و نیز شواهد و دلایل روایی – پرداخته و الگوی مطلوب خانواده را مورد توجه جدی قرار می دهد.

یکی از مشکلات اساسی در مورد خانواده، نبود چشم انداز روشن از خانواده مطلوب و آرمانی در ایران و عدم توجه به الگوی آرمانی دین ( بخصوص آرمانشهر مهدوی) در این زمینه است  که پژوهش حاضر با مراجعه به روایات مهدویت و شناخت مولفه های اصلی خانوده در اسلام به این امر مهم می پردازد.

 عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این پژوهش با به کارگیری روشهای آینده پژوهی و تحلیل وضعیت خانواده در آینده و شناسایی عوامل تهدید یا تقویت خانواده، ضمن اولویت گذاری مسائل خانواده، توصیه های سیاستی فرهنگی مناسب جهت تحکیم خانواده ارائه داده و  و در نهایت به ترسیم چشم انداز خانواده در جمهوری اسلامی ایران در بیست سال آینده می پردازد. در واقع به کمک روش‏ها و ابزار آینده پژوهى، دورنماى وضعیت خانواده را در آینده به دست آورده و بر اساس احتمالات و سناریوهاى مختلف مسائل و مشکلات اصلی را شناسایی نموده و سیاست‏ هاى اجرایى مناسبى را جهت تدوین، تصویب و اجرا توصیه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر : 77373
تاريخ ثبت خبر : 11 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:20
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)