| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با حضور ولی‌‏الله کاووسی؛


کارکردهای زیست محیطی هنرهای صناعی بررسی می‌شود

نشست تخصصی «نظری بر کارکردهای زیست محیطی هنرهای صناعی» با حضور ولی‌‏الله کاووسی، عضو هیات علمی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و جمعی از صاحب‏‌نظران این حوزه، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، نشست تخصصی «نظری بر کارکردهای زیست محیطی هنرهای صناعی»  امروز شنبه ۲۳ تیر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور ولی‌‏الله کاووسی، عضو هیات علمی بنیاد دایرهالمعارف اسلامی و جمعی از صاحب‏‌نظران این حوزه، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

بررسی  وجوه نادیده هنرهای صناعی در تمدن اسلامی همراه با معرفی و شرح کتاب «هنرها و صنایع اسلامی» از مطالب این نشست خواهد بود.

در این نشست ضمن اشاره به چیستی صنایع اسلامی در مبانی دینی و منابع کهن، در خصوص بازار تولید و عرضه این صنایع در چرخه حامیان، استادکاران و مصرف‌‏کنندگان، بحث و بررسی می‌شود.

همچنین در این نشست، بررسی موقعیت‏‌های جغرافیایی و بومی صنایع اسلامی و تاثیر آن‌ها بر حیات اجتماعی مردم هر منطقه، به منظور واکاوی شرایط تهیۀ مواد خام صنایع اسلامی و تدابیر دفع زائدات کارگاه‌‏ها و تأثیر آن‌ها بر محیط زیست در دنیای پیشامدرن بررسی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 71733
تاريخ ثبت خبر : 23 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:28
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)