| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


چاپ پانزدهم «درآمدی بر روان‌شناسی دین» به‌زودی منتشر می‌شود

كتاب «درآمدی بر روان شناسی دین» اثری مشترك از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت است كه چاپ پانزدهم آن در دست انتشار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی دانشیار گروه روان شناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر سید مهدی موسوی اصل پژوهشگر این گروه، نویسندگان کتاب «درآمدی بر روان شناسی دین» هستند

این دو نویسنده کوشیده اند در این کتاب که به عنوان یکی از نخستین آثار به زبان فارسی در زمینه روان شناسی دین است، مهمترین آرا و مسائل را مورد توجه قرار دهند.

در فصل اول، به تعریف روان شناسی دین، تاریخچه و روش شناسی آن پرداخته شده است. در فصل دوم، نظریه های سه روان شناس بزرگ، یعنی ویلیام جمیز، فروید و یونگ بررسی و نقد شده اند. فصل سوم، به ابعاد دین و دینداری، شرایط فهم دینداری و دیدگاه های مربوط به به ابعاد دین پرداخته است. در فصل چهارم، تاریخچه و روش های اندازه گیری دینداری، مبانی نظری و مشکلات اندازه گیری دینداری مورد توجه نویسندگان بوده است. سرانجام در فصل پنجم، آثار دینداری در سطح فردی و اجتماعی و نیز هزینه های دینداری بررسی شده است.

کتاب «درآمدی بر روان شناسی دین» در ۲۰۴ صفحه و با شمارگان ۴۰۰۰ نسخه، ۱۲۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است و علاقه مندان می توانند برای خرید این کتاب به کتاب فروشی ها و یا سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir و یا سایت سازمان سمت به نشانی samt.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 74590
تاريخ ثبت خبر : 28 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:21
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)