| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


چاپ سوم کتاب «فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه» منتشر شد

جلد دوم حرکت ‏های اسلامی معاصر با عنوان «فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه» نوشته شهیدسیدمجتبی نواب صفوی به کوشش سیدهادی خسروشاهی به چاپ سوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، جلد دوم حرکت ‏های اسلامی معاصر با عنوان «فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه» نوشته شهید سید مجتبی نواب صفوی به کوشش استاد سیدهادی خسروشاهی به چاپ سوم رسیده است.

 این کتاب از دو مقدمه و دو بخش «خاطرات یا تاریخ پیدایش فدائیان اسلام» و «جامعه و حکومت اسلامی» تشکیل شده است. پس از مقدمه استاد خسروشاهی، دکتر محمدمهدی عبدخدایی، تنها بازمانده هسته مرکزی فدائیان اسلام، نامه ‏ای درباره چگونگی تحریر و چاپ تاریخ و فدائیان اسلام و خاطرات شهید نواب صفوی نوشته است.

پس از این مقدمه ها، «تاریخ پیدایش [و فعالیت های] فدائیان اسلام»، «مسأله فلسطین، تشکیل مجمع مسلمانان مجاهد و مسأله انتخابات و هژیر»، «رزم‏آرا، جبهه ملی و فدائیان اسلام» و «حکومت نظامی، قتل دکتر زنگنه، ملی شدن صنعت نفت» و «توضیحات و اسناد» محتوای بخش اول کتاب هستند که به قلم شهید نواب صفوی و تقریر شهید سید محمد واحدی منتشر شدند.

استاد خسروشاهی در پایان این بخش، توضیحاتی برای تبیین بهتر وقایع تاریخی نوشته است و اسنادی از ساواک و همچنین اسناد تاریخی درباره فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی را به این بخش افزوده است.

بخش دوم کتاب هم دیدگاه شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام درباره جامعه و حکومت اسلامی است که به قلم شهید نواب صفوی نگاشته است. این بخش از کتاب، پیش از این، تحت عنوان «اعلامیه فدائیان اسلام» در تاریخ ۱۳۲۹ و سپس ۱۳۳۲ از طرف فدائیان اسلام چاپ و منتشر شد.

این کتاب به عنوان یک منبع دست اول برای آشنایی با اندیشه ‏ها و دیدگاه‏ های شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام و نقش آنان در تاریخ معاصر ایران است که در آن شرح مختصری از مبارزات تاریخی جوانان متدین این مرز و بوم آمده است.

استاد خسروشاهی در مقدمه این کتاب ارزشمند، ماجرای نگارش بخش اول این کتاب و سلسله مقالات را از سوی شهید نواب صفوی بدین صورت تعریف می‏کند که شخصی به نام «حائری نیا» در مجله «خواندنیها»، سلسله مقالاتی را با انگیزه های سیاسی خاص، تحت عنوان «کودتایی که رهبر آن کشته شد!» در آن مجله منتشر ساخت که علاوه بر محتوای کاملاً ساختگی و دور از حقیقت، هدف از نشر آنها هم متهم ساختن «فدائیان اسلام» و ایجاد تردید در اصالت اسلامی این حرکت بود و لذا شهید نواب صفوی، همان وقت توضیحاتی درباره این حرکت، نوشت و منتشر ساخت و به تکذیب اباطیل این نویسنده پرداخت.

مشخصات

چاپ اول این کتاب  «فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه» در ۳۳۱ صفحه، قطع وزیری، تیراژ ۱۰۵۰  نسخه و قیمت ۱۱۰۰۰ تومان از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شد.  استاد خسروشاهی تاکنون درباره فدائیان اسلام و شخصیت نواب صفوی و نهضت ملی شدن صنعت نفت، کتابهای «خاطرات مستند درباره نواب صفوی»، «خاطرات مستند درباره زندگی و مبارزات آیت الله کاشانی»، «خاطرات مستند درباره تاریخ نگاری معاصر و کودتای ۲۸ مرداد»، «مبانی فقهی – فکری مبارزات فدائیان اسلام: متن کامل سخنرانی در شصتمین سال شهادت نواب صفوی» (هر چهار کتاب از انتشارات کلبه شروق)، «زندگی و مبارزه نواب صفوی» (انتشارات اطلاعات) و «یادواره شهید نواب صفوی» (انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی) را تدوین و منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب و دیگر آثار استاد خسروشاهی می ‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب موسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران مراجعه نمایید و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵) یا سایت مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir) یا سایت پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر : 72536
تاريخ ثبت خبر : 31 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:52
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)