| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


تحقیق «تضاد و تعارض در فقه اسلامی» در مراحل پایانی قرار‌ دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان عضو هیأت علمی پژوهشکده فقه و حقوق و مدیر پروژه «تضاد و تعارض در فقه اسلامی» از مراحل پایانی این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان، عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق و مدیر پروژه «تضاد و تعارض در فقه اسلامی» از مراحل پایانی این پروژه خبر داد و گفت: کتاب «تضاد و تعارض در فقه اسلامی» نوشته نویل، ج. کولسن ترجمه اسماعیل نعمت اللهی و محمد امامی پور است و مشتمل بر شش مقاله که هر شش مقاله توسط پژوهشکده فقه و حقوق نقد شده است.

وی گفت: این کتاب روند کشورهای اسلامی را در چالش های تضاد و تعارض در حرکت به سوی عرفی سازی قوانین اسلامی در شش مقاله نشان داده است ۱٫ وحی و عقل ۲- وحدت و اختلاف۳- ثابت و متغیر۴- اخلاق و حقوق۵- تعبد گرایی و آزاد اندیشی ۶- آرمان گرایی و واقع نگری.
دو مقاله آن توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسلامی و دو مقاله آن توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسنعلی علی اکبریان و دو مقاله آن توسط حجت‌الاسلام سید صادق سیدحسینی تاشی نقد شده است. از این شش مقاله پنج مقاله در مجله فقه منتشر شده است.

 
لازم به توضیح است که پژوهشکده درباره انتشار هر شش مقاله به همراه نقدهایش در یک مجلد به زودی تصمیم گیری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
کد خبر : 69143
تاريخ ثبت خبر : 13 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:13
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)