| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به منظور پژوهش و چاپ آثار مشترک؛


همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بنیاد پژوهش‌های اسلامی رضوی

بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه هایی همچون چاپ آثار مشترک و مشارکت در طرح های پژوهشی جاری همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، مسئولان نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم با مدیر و اعضای هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

بنابراین گزارش، این جلسه که با حضور داداش نژاد، رئیس پژوهشکده علوم اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی، مدیر گروه قرآن پژوهی و اعضای هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین راد، مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی، مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خوشامدگویی به راد و هیئت همراه آمادگی گروه را برای عملیاتی شدن تفاهم نامه فی ما بین و اجرای همکاری های مشترک اعلام کرد و طرح های آماده انتشار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را جهت همکاری مشترک با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برشمرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین راد، مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در قم به همکاری بنیاد با گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برگزاری «همایش الگوی اسلامی عفاف» به عنوان نخستین کار مشترک اشاره کرده و افزود: ما در بنیاد دو طرح کلی داریم یکی با عنوان «رضوان اندیشه» در حوزه پژوهش و آثار نوشتاری اعم از قرآنی و حدیثی، و طرح دوم با نام «بر بال اندیشه» در خصوص ایده ها، چالش ها و نظریه ها و تبدیل ایده و نظریه به نشست علمی.

حجت الاسلام والمسلمین راد چاپ آثار مشترک، مشارکت در طرح های پژوهشی جاری، همکاری در ترجمه آثار پژوهشگاه به زبان های بین المللی، حمایت از مسائل نوپدید و چالش های جاری در حوزه علوم قرآنی و تفسیر و بویژه تحقیقات مرتبط با امام رضا علیه السلام و آمادگی جهت در اختیار گذاشتن مکان برگزاری نشست های علمی در سه شهر قم، تهران و مشهد را از جمله محور های همکاری ذکر کرد.

در ادامه این جلسه اعضای گروه قرآن پژوهی دیدگاه های خود را در مورد همکاری مشترک با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی بیان کرده و. از جمله این که پیشنهاد کردند که اگر بنیاد طرح های مصوبی برای اجرا دارد در اختیار اعضای پژوهشگاه قرار گیرد. ضمناً به منظور انتشار مقالات اعضای هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مجلات علمی بنیاد، این نشریات معرفی شده تا همکاری در انتشار مقالات نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 67878
تاريخ ثبت خبر : 25 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:25
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)