| امروز چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

نماینده سابق مجلس مطرح کرد:


نقش موثر واقعه غدیر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران

حسینیان گفت: انقلاب اسلامی ایران در سخت ترین شرایط به دلیل برخورداری از شخصیت و مرجعی چون امام خمینی(ره) و جایگاه ولایت در آن و اعتقاد مردم به امامت به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» رادیو گفت‌و‌گو با موضوع تبیین پیام های خطبه غدیر و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

حجت الاسلام حسینیان اظهار کرد: مهم ترین پیام غدیر پیام تداوم نبوت است. به عبارت دیگر انسان ها برای اینکه از خاک تا افلاک پرواز کنند به یک راهنما نیاز دارند و امامت به عنوان دنباله و یا تکمله نبوت در این خطبه از مهم ترین فراز های واقعه غدیر است.

وی افزود: با رفتن پیامبر (ص) و قطع شدن وحی، راهنمایی انسان ها تغییری پیدا نکرد و فراموش نشد. بلکه امامت و نبوت که تجلی صفات رحمانی خداوند نسبت به بندگان است ادامه دارد و شامل حال همه انسان ها بعد از پیامبر اکرم (ص) نیز می شود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به همین جهت ولایت مسئله ای است که به عنوان تداوم نبوت و تکمیل نعمت و دین مطرح است و انسان هنوز نیازمند راهنما بوده و صفات رحمانی در حال تابش است و این مهم ترین پیام غدیر به انسان ها و همه تاریخ محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینیان همچنین در رابطه با تاثیر واقعه غدیر در انقلاب اسلامی ایران گفت: با مقایسه کشورهای مختلف اسلامی با ایران می بینیم که این کشورها با وجود تلاش های فراوان اما به دلیل نداشتن ولایت و رهبری و مرجعیت که دنباله امامت است به موفقیت نرسیده اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سخت ترین شرایط به دلیل برخورداری از شخصیت و مرجعی چون امام خمینی (ره) و جایگاه ولایت در آن و اعتقاد مردم به امامت به پیروزی رسید و با همه تصمیمات شوم کشورهای شکست خورده علیه ایران اما به دلیل اعتقاد مردم به ولایت و شخص ولی توانستیم گردنه های سخت را پشت سر گذاشته و بر بسیاری از مشکلات فائق شویم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش بیان کرد: در حال حاضر شیعیان در سراسر نیم کره زمین یعنی مناطقی که تحت سیطره اسلام است پوزه استکبار و اسرائیل را به خاک مالیده اند. در یمن به خاطر اعتقاد به ولایت در مقابل همه قدرت ها استقامت می کنند و در عراق با اینکه داعش بسیاری از سرزمین ها را تصرف کرده بودند اما جوانان انقلابی و مومن مناطق را آزاد کردند و این ها تبلور واقعه غدیر است. 

انتهای پیام/

کد خبر : 75042
تاريخ ثبت خبر : 5 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:11
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)