| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کاربردی کردن علوم انسانی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد «توسعه مدل‌سازی قدرت بازار» توسط ملیکا کیاشمشکی نگاشته و هدی محسنی، استاد راهنما و پروین احمدی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه الزهرا(س) بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «توسعه مدل‌سازی قدرت بازار» توسط ملیکا کیاشمشکی نگاشته شده است.

هدی محسنی، استاد راهنما و پروین احمدی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه الزهرا(س) بودند.

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کاربردی کردن علوم انسانی انجام شد. این پژوهش از نظر نوع داده های جمع آوری شده کمی-کیفی است.

به جهت شیوه گردآوری داده ها از روش تحقیق توصیفی- اکتشافی استفاده شد و در بخش کیفی بر اساس اسناد بالادستی (برنامه‌های توسعه اول تاششم بعد از انقلاب اسلامی، سند چشم انداز۱۴۰۴، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی نظام رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی کشوردر بخش آموزش عالی، سیاست‌های کلی علم و فناوری) به شناسایی عوامل موثر بر سیاست گذاری موجود در حوزه علم و فناوری پرداخته شد و از روش تحلیل تماتیک کدهای مورد نظر استخراج گردید و در بخش کمی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و عوامل پیش‌برنده وعوامل بازدارنده موجود در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

با عنایت به اینکه این پژوهش از لحاظ ماهیت کاربردی، از نظر نوع کمی و کیفی(آمیخته) و لذا روش تحلیل محتوای کیفی – کمی استفاده شده است.

جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری است و در بخش کمی از مدیران و معاونان مراکز رشد و پارک های علم و فناوری دانشگاه‌های شهر تهران هستند، تعداد کل مدیران ۱۳ نفر(۴ مدیر در پارک علم و فناوری و ۹ مدیر در مرکز رشد) و تعداد کل معاونان ۴ نفر، ۲ معاون در پارک علم و فناوری و ۲ معاون در مرکز رشد، بوده است.

یافته های به دست آمده مهمترین عوامل پیش‌برنده را ۱- عوامل انگیزش درونی و بیرونی ۲- مدیریت و رهبری اثربخش سازمانی ۳- خلق دانش، شناسایی کرد.

مهمترین عوامل بازدارنده نیز ۱- فقدان برنامه ریزی نظام مند و دقیق برای صنعت و دانشگاه ۲- مدرک گرایی ۳- عدم بسترسازی فرهنگی شناسایی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند قسمتی از این رساله را از اینجا ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 77650
تاريخ ثبت خبر : 17 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:25
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)