| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مهدی احدی:


قرآن کریم توان اداره کشور و جهان را دارد

آیت‌الله احدی با انتقاد از طرح این ادعا که قرآن توان اداره حکومت را ندارد، دلیل مشکلات کشور را بی‌اعتنایی به آیات قرآن در حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و تصریح کرد: قرآن کریم توان اداره کشور و جهان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، با گسترش مشکلات اجتماعی و اقتصادی در کشور، برخی افراد از روی ناآگاهی و یا غرض‌ ورزی، مشکلات جاری را به ناکارآمدی دین اسلام در اداره امور جامعه نسبت می‌دهند و راهکار برون‌ رفت از مشکلات را حذف آموزه‌های اسلام از نظام مدیریتی کشور بر می‌شمارند.

آیت‌الله مهدی احدی به این شبهه پاسخ داد که آیا آموزه‌های قرآن کریم و تعالیم پیامبر اکرم(ص) این ظرفیت را دارند که بتوانند کشور را اداره کنند و مشکلات کنونی جامعه را رفع نمایند یا خیر. احدی در این رابطه گفت: مردم ایران به چند آیه قرآن، از جمله آیات شهادت و امنیت، عمل کردند و امروز در جهان آقایی می‌کنند؛ اما به آیه ربا عمل نکردند، به آیه حرمت ارتباط پنهانی با نامحرم عمل نکردند. متأسفانه به بسیاری از آیات قرآن عمل نشد و امروز داریم دردسر می‌کشیم.

وی بیان کرد: نگویید قرآن نمی‌تواند کشور را اداره کند؛ اتفاقا اگر به قرآن عمل کنید می‌توانید کشور را و جهان را اداره کنید. شما به دو، سه مورد از آیات قرآن عمل کردید، امروز در جهان آقایی می‌کنید. بزرگترین و قوی‌ترین شخصیت دنیا که آمریکاست از شما واهمه دارد. به راحتی به او می‌گویید تو جرأت جنگیدن با ما را نداری. این آقایی از کجا حاصل شده است؟ از آنجا که به آیه شهادت و امنیت عمل کردیم و راه سیدالشهدا(ع) را ادامه دادیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: مطابق نص قرآن کریم باید به فرامین پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) گوش سپرد، نه سخنان دشمن، آیه ۴۵ سوره زمر می‌فرماید: «وَإِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَهِ وَإِذَا ذُکِرَ الَّذِینَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ یَسْتَبْشِرُون»؛ و چون خدا به تنهایى یاد شود دل‌هاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند منزجر مى‏‌گردد و چون کسانى غیر از او یاد شوند به ناگاه آنان شادمانى مى‌کنند». یعنی وقتی سخن از دشمنان به میان می‌آید به هم بشارت می‌دهند اما وقتی نام خدا برده می‌شود اعتراض می‌کنند که از خدا و پیغمبر برای ما حرف نزن.

وی در ادامه افزود: من خیلی دعا می‌کنم برای افرادی که ادعا می‌کنند قرآن نمی‌تواند حکومت را اداره کند، حقیقتا به قرآن و روایات عمل نشده است، شما آیات زنا را نگاه کنید، آیات اختلاط زن و مرد را نگاه کنید. پنجاه آیه در این زمینه در قرآن کریم موجود است. همه پنجاه آیه را در زیر زمین گذاشته‌ایم، بعد می‌گوییم قرآن نمی‌تواند کشور را اداره کند.

احدی در پایان با انتقاد از برخی برنامه‌های سیما تصریح کرد: کجای اسلام و قرآن گفته است که یک دختر بیاید در جمع مردان «استند آپ» اجرا کند، همه بخندند و برایش دست بزنند. این را قرآن نمی‌گوید. مگر ما می‌توانیم به این میزان ارتباط با نامحرم را گسترش بدهیم؟ البته سازندگان این برنامه‌ها مقصر نیستند. می‌دانند اگر این برنامه‌ها را پخش نکنند نمی‌توانند مردم را جذب کنند. ولی این برنامه‌ها مورد پذیرش قرآن کریم نیست.

انتهای پیام/

کد خبر : 75581
تاريخ ثبت خبر : 14 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:18
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)