| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


فصلنامه «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» به گام بیست و هشتم رسید

شماره بیست و هشتم فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» توسط دانشگاه معارف اسلامی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، معاونت پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در راستای تبیین و بررسی میراث تمدن اسلام در جامعه و ایجاد زمینه برای نظریه ­پردازی در این حوزه؛ ایجاد فضایی مناسب برای تضارب آراء و رشد علمی پژوهش‌گران حوزه و دانشگاه در زمینه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی؛ معرفی و نقد آثار، آراء و نظریات علمی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی؛ ارائه و نقد مطالعات و پژوهش ­های استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور در این عرصه، فصلنامه علمی ـ پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» را منتشر می­ کند.

دکتر فاطمه جان احمدی و دکتر محمدحسین دانش­کیا سردبیر و دبیرتحریریه این فصلنامه را بر عهده دارند. عناوین مقالات و نویسندگان این شماره فصلنامه علمی – پژوهشی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» عبارتند از:

«کتیبه­ های مدارس عصر صفویه به مثابه رسانه­ های دینی»؛ محی الدین آقاداودی و ایمان زکریایی کرمانی، «ملاک بهره مندی اهل بیت علیهم السلام از نتایج فتوحات»؛  امیرعباس مهدوی فر و علی حسن بگی، «نگاهی انتقادی به محل شهادت امام حسین علیه اسلام تحلیل پنداره گودال قتلگاه»؛ محسن رفعت، «تحلیل گفتمان مدح فرزدق بر امام سجاد علیه السلام»؛ مریم شعبانزاده و محبوبه ایمانی، «مشارکت سیاسی خاتون ها در دولت سلجوقیان ایران»؛ طاهره رحیم پور ازعدی و فریبا علاسوند، «رهیافت های ناظر بر تاثیر عرفان و تصوف در فرایند تمدن اسلامی»؛ صالح زارعی و قاسم پورحسن.

گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی از نظرات و پیشنهادهاى صاحب‏نظران، اساتید و دانشجویان محترم استقبال می ­کند.

شماره تلفن این گروه ۳۲۹۳۹۹۷۷-۰۲۵ و وبگاه tarikh.maaref.ac.ir و  پست الکترونیکی tarikh@maaref.ac.ir آماده دریافت نقطه نظرات اساتید گرانقدر است.

انتهای پیام/

کد خبر : 69565
تاريخ ثبت خبر : 22 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:07
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)