| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


ضرورت نگارش کتاب فلسفه برای کودکان/ روحیه سؤال کردن

مقام معظم رهبری فرمودند: یک مسئله، مسئله نوشتن کتاب فلسفی برای کودکان است، که غربی ها دارند این کار را می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، مقام معظم رهبری در ۲۳ بهمن سال ۹۱ در دیدار با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی فرمودند: یک مسئله، مسئله نوشتن کتاب فلسفی برای کودکان است، که غربی ها دارند این کار را می کنند.

 دو سه سال قبل از این، یک کتابی برای من آوردند، من مبالغی نگاه کردم. خب، از همان اوّلی که شروع می کند، واقعاً فلسفه است؛ لیکن باب کودکان است. این کتاب، یک کتاب خیلی قشنگی است در باب فلسفه – حالا اسمش یادم نیست؛ توی کتاب هایم هست – به نظرم یک آمریکائی این را نوشته. ما به اینجور کتابی احتیاج داریم. بچه‌های ما ذهن شان دارد فلسفی می‌شود. خوشبختانه حرکت جامعه و نظام موجب شده که ذهن ها عقلانیت پیدا کند. جوانهای ما واقعاً سؤال می کنند. این سؤال هائی که زیاد شده، این را باید مبارک دانست؛ منتها ما باید جواب گوئی داشته باشیم. حس سؤال کنندگی دارد زیاد می شود، و این همین طور دارد به نسلهای پائین تر منتقل می شود.

ما یک نوه کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمی زند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت می انداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت: چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت می گردد. بعد پنجه می زد به یک بچه دیگری، گفتم آقاجان نکن. گفت: چرا؟ این سؤال کردن از علت، خیلی چیز مهمی است. این حالت دارد به وجود می آید. حالا وقتی او ده ساله بشود، سؤالات زیادی برایش مطرح است: چرا؟ چرا؟ چرا؟

وقتی همین بچه، یک جوان هجده نوزده ساله ای باشد، سؤالات قوی تری در ذهنش ایجاد می شود. ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم. این کار، کار شماهاست. شما واقعاً می توانید این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

کد خبر : 59765
تاريخ ثبت خبر : 23 دی 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:29
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)