| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

محسن كرمانی:


شعور حسینی رسیدن به درس‌های قیام عاشورا است

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران گفت: شعور حسینی به معنی رسیدن به درس ها و عبرت هایی ناشی از قیام عاشورا است به طوری که این درس ها در مسیر زندگی انسان ها نماد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از رادیو گفت‌وگو، برنامه گفت و گوی فرهنگی با موضوع بررسی نقش مساجد در عزاداری محرم، با حضور حجت الاسلام محسن کرمانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران از شبکه رادیویی گفت‌و‌گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام محسن کرمانی با اشاره به مجالس ویژه برای عزاداری امام حسین (ع) گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) همواره در محور ظاهری با شور و باطنی با شعور مورد بررسی قرار می گیرند.

وی بسیاری از سنت های کهن ایام محرم در محدوده شور حسینی قرار دارند، اظهار داشت: شعور حسینی به معنی رسیدن به درس ها و عبرت هایی ناشی از قیام عاشورا است به طوری که این درس ها در مسیر زندگی انسان ها نماد داشته باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران با اشاره به این که شور حسینی در محافلی به غیر مسجد نمودی برجسته تری دارد، عنوان کرد: تمامی مصادیق شور حسینی همواره از فضیلت های بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان این که در صورت نبود مسجد در ایام محرم فقط شور حسینی در جامعه جاری می شود، تصریح کرد: با سوق دادن محافل و مجالس عزای محرم به سمت مساجد می تواند علاوه بر شور در خصوص کسب شعور حسینی نیز اقدامات موثری انجام داد.

حجت الاسلام محسن کرمانی با اشاره به لزوم ایجاد پیوند میان تکیه های حسینی با مساجد سطح کشور، اظهار داشت: شایسته است که دست اندکاران فعال در مساجد برای ایام محرم برنامه ریزی هایی دقیق و مدون داشته باشند.

وی افزود: تهیه برنامه های مفید و جذاب برای ایام محرم در مساجد سبب گرایش عزادران مختلف مسجد می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران با اشاره به این که مساجد مختلف باید با هیات های پیرامون خود هماهنگی و هم افزایی داشته باشند، اظهار داشت: برای ایجاد همکاری های بیشتر میان مسجد و هیات های مختلف، دست اندکاران مساجد با هیات های حسینی را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/

کد خبر : 76370
تاريخ ثبت خبر : 25 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:43
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)