| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

کارشناس معارف اسلامی:


سیره حضرت معصومه(س) بر محور ولایت‌مداری بود

آزادی نژاد گفت: ولایت مداری یک روش جامع در زندگی حضرت معصومه (س) بوده که در تمام برهه های زندگی ایشان متبلور بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، ویژه برنامه حنیفا به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و با موضوع ولایت مداری و اطاعت از حضرت معصومه (س) با حضور فاطمه آزادی نژاد، دکترای الهیات و کارشناس معارف اسلامی از شبکه رادیویی گفت‌و‌گو روانه آنتن شد.

آزادی نژاد در این برنامه اظهار کرد: ولایت مداری یک روش جامع در زندگی حضرت معصومه (س) بوده که در تمام برهه های زندگی ایشان متبلور بوده است.

وی افزود: بالاترین جلوه ولایتمداری حضرت معصومه (س) زمانی بود که امام رضا (ع) به مرکز خلافت برده می شوند و در این هنگام نامه ای برای خواهر بزرگوارشان می نویسند و از ایشان دعوت می کنند که به مرکز خلافت بیایند.

کارشناس معارف اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین دعوت امام رضا (ع) از حضرت معصومه (س) دعوت خواهر و برادری نبوده بلکه امام رضا (ع) از ایشان به عنوان بزرگ ترین صحابی خود دعوت به یاری ولایت می کنند.

وی گفت: حضرت معصومه (س) در مسیر حرکت خود به سمت مشهد دقیقاً مسیرهای شیعه نشین و مرکز تجمع علویان را انتخاب می کنند. شهر قم از لحاظ جغرافیایی شرایطی داشت که می توانست حرکت عظیم شیعی در آن صورت بگیرد همچنان که قرار گرفتن مزار شریف حضرت معصومه (س) در قم  باعث گسترش فعالیت های مکتب تشیع شد.

آزادی نژاد در ادامه این برنامه با اشاره به معنای ولایت عنوان کرد: معنای اصلی ولایت سرپرستی است اما این سرپرستی ملازمت های معنایی دارد. زمانی که ما کسی را به عنوان ولی و سرپرست خود می پذیریم باید اطلاعت او را هم بپذیریم.

این کارشناس معارف اسلامی ابراز داشت: حضرت معصومه (س) عاشق امام زمان خود بودند. هجرت، مشقت ها و شهادت ایشان در راستای عقیده به ولایت بوده است.

وی در پایان با اشاره به روایتی در این رابطه گفت: در منابع اهل سنّت روایتی آمده است که کسی که بر حب آل محمد از دنیا برود شهید و آمرزیده و در درجه کامل ایمان از دنیا رفته و او را به گونه ای به بهشت می برند که عروس را به خانه شوهرش می برند، درهای بهشت در قبر او باز می شود و خداوند قبر او را مزار ملائکه رحمت قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر : 72926
تاريخ ثبت خبر : 3 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:24
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)