| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی؛


افتتاحیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود

افتتاحیه سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با ارائه 8 مقاله از سوی علی اکبر ولایتی، آیت‌الله میرباقری، محمدجواد لاریجانی، موسی نجفی، رضا غلامی، ناصر سقای بی‌ریا، محمدرحیم عیوضی و محسن الویری فردا 2 اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ستاد خبری سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با محوریت کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره با همکاری ۱۵ مرکز دانشگاهی، حوزوی و تحقیقاتی امروز ۲ اسفندماه آغاز می شود.

این هفته تا ۹ اسفند ماه با برگزاری همایش های نیم روزه در شهرهای تهران، قم، مشهد، قزوین، شیراز و اصفهان در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی ادامه خواهد داشت و اختتامیه آن همزمان با برگزاری سومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی در دانشگاه شاهد برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه این هفته، امروز ۲ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برپا می شود.

آغاز این مراسم با گزارشی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابوطالبی، رئیس دبیرخانه علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی همراه است.
سپس دکتر علی اکبر ولایتی با موضوع «ظرفیت های تمدن اسلامی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی»، دکتر موسی نجفی با موضوع «انقلاب اسلامی و نقش آن در شکل گیری تمدن نوین اسلامی»، آیت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با موضوع «مشخصات انسان تراز و تمدن نوین اسلامی»، دکتر محمدجواد لاریجانی با موضوع «پیشرفتهای علم و فناوری در جمهوری اسلامی و نقش آن در تحقق تمدن نوین اسلامی» و حجت الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با موضوع «امکان تحقق تمدن نوین اسلامی» سخنرانی می‌کنند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا با موضوع «نظریه اعتبارات علامه طباطبایی و ظرفیت آن در تحقق تمدن نوین اسلامی» و محمد رحیم عیوضی استاد دانشگاه شاهد با موضوع «آینده نگاری راهبردی تمدن نوین اسلامی» و حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا دبیر علمی سومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی با موضوع  «قرآن، قواعد اجتماعی و تمدن نوین اسلامی» در مراسم افتتاحیه سخنرانی می کنند.

مراسم افتتاحیه سومین تمدن نوین اسلامی امروز دوم اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واقع در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 62977
تاريخ ثبت خبر : 2 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:12
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)