| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

جموعه‌ای از سخنان امام موسی صدر؛


دین در جهان امروز منتشر شد

کتاب دین در جهان امروز، مجموعه‌ای از سخنان امام صدر با محوریت دین است که به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، دین در جهان امروز، نهمین مجلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر منتشر شد.

این کتاب شامل هفت گفتار و یک گفت‌وگوی مطبوعاتی از امام موسی صدر است که نگاه و رویکرد او را به برخی از مسائل مانند تعریف دین، کارکرد دین، حقانیت دین، دین یا ادیان و… برای مخاطبان روشن می‌سازد. احمد ناظم، حمیدرضا شریعتمداری و مجید مرادی مترجمان متون این کتاب هستند.

عناوین مقالات و سخنرانی‌های درج شده در کتاب دین در جهان امروز به ترتیب به شرح زیر است:

دین در جهان امروز / سخنرانی امام موسی صدر در دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه پدران یسوعی که در مورخ ۲ مارس ۱۹۶۸ (۱۱ اسفند ۱۳۴۶) در روزنامه «الحیاه» منتشر شده بود.

داستان علم و دین / سخنرانی امام موسی صدر برای اعضای ارشد جنبش أمل.

ادیان در خدمت انسان / سخنرانی امام موسی صدر در تاریخ ۱۹ فوریه ۱۹۷۵ (۳۰ بهمن ۱۳۵۳) در قالب خطبه موعظه آغاز روزه در کلیسای کبوشیین بیروت.

تاملاتی در آموزه‌های دینی / گفت‌وگوی مطبوعاتی امام موسی صدر که در دانشگاه آمریکایی بیروت برگزار شد و روزنامه «الجریده» در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۶۹ (۷ دی ۱۳۴۸) آن را منتشر کرد.

پیامبری و پیامبران / سخنرانی امام موسی صدر در کلاس‌های اعضای ارشد جنبش امل که به صورت هفتگی برگزار می‌شد.

دین و مسائل محرومان / سخنرانی امام صدر در دانشکده علوم دانشگاه لبنان که روزنامه «النهار» در تاریخ ۱۹ دسامبر ۱۹۷۴ (۲۸ آذر ۱۳۵۳) آن را منتشر کرد.

دین مجاهدان را حفظ می‌کند / سخنرانی امام صدر در منزل مصطفی الرز در شهر کانوی شنگال. این جلسه در فوریه ۱۹۶۷ (بهمن ۱۳۴۵) در ضمن سفر امام به افریقا و دیدار با مهاجران لبنانی ساکن آفریقا برگزار شد.

محنت روحانیان / سخنرانی امام موسی صدر در مراسم بزرگداشت مرحوم سیدمحمدحسن فضل‌الله که نشریه «العرفان» در شماره ۸ و ۹ مورخ نوامبر ۱۹۷۲ (آبان ۱۳۵۱) آن را منتشر کرده بود.

شایان توجه است که از میان این متون، تأملاتی در آموزه‌های دینی، دین و مسائل محرومان، دین مجاهدان را حفظ می‌کند و محنت روحانیان برای نخستین بار است که در قالب کتابی از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر منتشر می‌شود. باقی متون در مجلدات پیشین این مجموعه منتشر شده بودند، اما به دلیل ارتباط موضوعی آنها با مطالب تازه ارائه شده، در دسته بندی موضوعی این کتاب نیز قرار گرفتند.

کتاب دین در جهان امروز شامل مجموعه‌ای از سخنان امام موسی صدر با شمارگان هزار نسخه، ۱۲۵ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر روانه بازار اندیشه شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 70169
تاريخ ثبت خبر : 2 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:48
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)