| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در مدرسه آفاق حکمت؛


دوره آموزش مجازی «رویکردشناسی فقه حکومتی» برگزار می‌شود

دوره علمی «رویکردشناسی فقه حکومتی» مشتمل بر ۲۵ ساعت برنامه آموزشی است که به صورت مجازی در فصل تابستان توسط مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مدرسه آفاق حکمت، دوره علمی «رویکردشناسی فقه حکومتی»، از سری درسگفتارهای عمومی مدرسه آفاق است که که با دعوت از اساتید شاخص این حوزه، در زمستان ۹۶ به صورت حضوری در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شده است.

این دوره مشتمل بر ۲۵ ساعت برنامه آموزشی است که به صورت مجازی در فصل تابستان ارائه می گردد.

در این درس­گفتار از اساتید شاخص حوزه فقه حکومتی دعوت به عمل آمده که ضمن ارائه دیدگاه خودشان، تقریری از نگرش امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید صدر ارائه دهند.

فقه حکومتی به‌عنوان یکی از مفاهیم مبنایی و کلیدی در بستر انقلاب اسلامی و مؤثر در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، چندی است که بیش از گذشته مورد توجه و تأمل اصحاب نظر در حوزه‌های علمیه قرار گرفته است و پیرامون آن سخن گفته می‌شود.

هرچند ریشه‌های این مفهوم به گذشته بازمی‌گردد و با نام امام خمینی، شهید صدر و دیگر فقهایی که دغدغه نظامات اجتماعی داشتند و ضرورت آن را در تحقق احکام الهی و جاری شدن اسلام ناب دریافته بودند، شناخته می‌شود اما رشد رویکرد تمدن‌گرایی در دو دهه گذشته سبب شده است مفهوم فقه حکومتی جایگاه و منزلتی متفاوت بیابد.

هدف از این درس­گفتار، آشنایی طلاب و دانش­ پژوهان محترم با رویکردهای مختلف در باب فقه حکومتی در بستر انقلاب اسلامی است. کلان‌ مسئله­ ای که بروز و ظهور آن از ثمرات انقلاب و حرکت عظیم امام راحل بوده و هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد. قطعاً آشنایی با این پدیده علمی مهم می­ تواند علاوه بر گفتمان­ سازی و ترویج این رویکرد پژوهشی مؤثر در اداره کشور و نظام اسلامی، تأثیرات عمیقی بر روند آموزشی و تحصیلی طلاب انقلابی و روند پژوهشی حوزه انقلابی داشته باشد.

لازم به ذکر است به دانش‌پژوهانی که در این دوره ثبت‌نام کرده و در آزمون پایان دوره شرکت کنند، گواهی پایان دوره ارائه می شود. این گواهی‌نامه معتبر به طور مشترک از طرف مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت و دانشگاه باقرالعلوم (ع) صادر می شود.

آخرین مهلت ثبت نام ۱۵ شهریورماه ۹۷ اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 74855
تاريخ ثبت خبر : 3 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:23
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)